Skip to main content

Ik ervaar al enige tijd een slechte WiFi verbinding in de woonkamer. Ik heb de KPN WiFi test gedaan en daar komt uit dat ik op de beneden verdieping max 30Mbps haal (ik moet dan naast het modem staan) sta ik 5 meter verder dan haal ik dat niet meer. Op de eerste verdieping heb ik een KPN WiFi versterker staan (bedraad aangesloten) en daar haal ik 90Mbps, zelfs op zolder haal ik nog 80Mbps.

Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd op de Expedia box maar geen enkele bied verbetering. Het lijkt erop dat de WiFi van de experimenten box het niet (meer) goed doet. Hebben jullie suggesties voor een oplossing?

Alvast bedankt.

De Wi-Fi van de experiabox wordt uitgeschakeld bij gebruik van de experia wifi's.


Beste Joep1965,

 

bedankt voor je antwoord maar ik heb geen Experia WiFi. Ik heb nog de witte KPN WiFi versterkers, deze schakelen de WiFi van de experia box niet uit. De WiFi van mijn Experia box staat wel degelijk aan.


O ok dan is het probleem waarschijnlijk dat beide geen fast roaming ondersteunen. Maw je mobiel schakelt niet over van de versterker naar het modem en andersom. 


Als je beneden bent, schakel dan wifi op je mobiel eens uit, zodat die over gaat op 4G. En zet de wifi dan weer eens aan. Dan zal hij opnieuw gaan zoeken en verbinden met het beste netwerk. Dat zal lijkt me dan de Experiabox zijn. Als je er zo vlak naast staat.


@Joep1965 Ik weet niet of beide fast roaming ondersteunen. Maar als ik met mijn telefoon van beneden naar boven loop en de app Net analyzer open heb staan dan zie ik dat de telefoon boven overschakelt naar mijn WiFi versterker. Als ik naar beneden loop dan schakelt hij beneden weer over naar de WiFi van mijn Expedia box.

Ik heb mijn KPN WiFi versterker ook al eens uitgezet en dan meet ook  slechts 30Mbps van de WiFi van de Expedia.

@Nick83 wat jij zegt klopt, maar hij schakelt ook netjes over als ik gewoon heen en weer loop. Lees hierboven. Blijft het probleem dat ik met de WiFi van de Xperia box geen betere snelheid haal dan gemiddeld 30Mpbs


Hoi @Emllr, welkom hier. 

Je hebt dus al het een en ander geprobeerd om de WiFi sneller te krijgen. Heb je de versterkers ook al eens uitgezet en vervolgens alle stappen doorlopen uit dit topic? Wordt het dan beter?


Hoi @Bart_Z ,

ik heb net de stappen doorlopen en dit heeft niet geholpen. De WiFi manager heeft oa kanaal wissel uitgevoerd en nu is mijn snelheid beneden 15Mbps i.p.v. 30.

de wifi versterker op de eerste verdieping werkt perfect, geeft op de hele verdieping goede WiFi. Lijkt mij dat het WiFi signaal van Experia gewoon een stuk stuk zwakker is.

 


En als je nu de WiFi op de Experia Box eens helemaal uitzet. Hoe is dan het signaal met de versterker op de eerste verdieping? Want na het doorlopen is de snelheid alleen maar minder geworden? Wel stabiel? Mag ik nog eens meekijken? Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer? 


Het signaal op de eerste verdieping is niet het probleem, die werkt perfect.

Het is opde begane grond waar de Experia staat, welke traag is. Ook als ik boven de versterker uit zet blijft het beneden langzaam.

de versterker boven heeft dus geen invloed op het signaal beneden.


Dat snap ik. Ik bedoel de WiFi van de Experia Box beneden uitzetten. Dus niet de de stekker eruit van de versterker boven. Ik ben benieuwd of die versterker kracht genoeg heeft voor ook een goed signaal beneden. In dit topic lees je hoe je kan inloggen op de V9. Vervolgens ga je in het linker menu naar WLAN en zet je het vinkje bij enable uit. Is de WiFi dan beter?


Ik ga er van uit dat het gelukt is. Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen.


Sorry, was er nog niet aan toegekomen om te testen.

Deze morgen heb ik de wifi op de Experiabox uitgezet, met als resultaat dat de wifi snelheid varieert tussen de 5 en 70Mbps, afhankelijk waar ik sta op de beneden verdieping.

Ik zie daarbij ook het aantal streepjes van het wifi signaal sterk variëren.

Als ik de wifi van de Experia weer aanzet dan heb ik wel weer een sterk signaal op de beneden verdieping maar met max 20Mbps


Mag ik nog eens meekijken? Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer? Eens kijken wat ik allemaal zie. Zou je daarvoor ook nog eens de WiFi manager willen doorlopen of de WiFi van de V9? 


Ik heb de gegevens toegevoegd aan mijn profiel en de WiFi manager nogmaals doorlopen. 


Ik heb even meegekeken naar de WiFi. Deze zier er nu een stuk beter uit dan voorheen. Ervaar je dat nu ook zo?


Het komt nog niet in de buurt van de snelheid welke ik boven haal met de WiFi maar het is inderdaad verbeterd.

Bedankt voor je hulp.


Daar ben ik blij om. Wil je echt nog betere WiFi, dan wil ik je toch aanraden beneden ook een versterker te plaatsen en de WiFi op de Experia Box uit te zetten.