Skip to main content

Goedenavond,

 

Ik ben al jaren trouwe klant bij KPN. Naar alle tevredenheid… alleen de wifi dat blijft toch slecht! Zeker nu het aantal devices alleen maar meer worden. Ik heb al alles geprobeerd, maar niets helpt. De wifi manager.. noem maar op! Op 2 meter afstand heb ik het beste ontvangst slechts 17mb/s… kun je nagaan op de zolder komt deze vaak niet eens boven de 1 uit !! 

Ja ik heb nog steeds de experiabox v8 en heb al vaak telefonisch contact gehad met KPN… Ja ik kan Wifipunten kopen voor €200,- en dan krijg ik wel een aanbod als ik mijn abonnement aanpas en ietwat korting, maar als vaste klant voel ik me niet begrepen.

Dan maar via deze topic… ben benieuwd of de oplossing sneller is dan mijn wifi ;-)

 

Groet

FRV76

Er zijn nogal wat soort gelijke problemen.  Of een nieuw modem het probleem oplost is natuurlijk de vraag. Eigenlijk ga je het met alleen een modem niet meer redden. Ze zijn helaas niet makkelijk met het vervangen van een modem. De wifimanager ligt er ook uit geloof ik dus dat schiet ook niet op. Wellicht dat een moderator je verder kan helpen. Die reageert over een paar dagen


De wifimanager lag er inderdaad uit, maar heb deze vandaag kunnen gebruiken. Via de app was een groot probleem en werd er 4x uitgegooid. Vervolgens via internet op de gsm ging het wel, maar wel zonder resultaat! Experiabox is opnieuw opgestart, een beter kanaal is gekozen. Resultaat een wifi van slecht 17mb/s. Het vervangen van een modem zijn ze niet zo snel mee… alleen als die kapot is gegaan. Ik wacht maar het antwoord af van de moderator.

Bedankt voor je reactie Joep1965


Hoi @FRV76, welkom op het forum! De wifimanager doet het gelukkig inmiddels al weer. Met snelheden van 17Mbit/s ergens in je huis zou deze helemaal aan het einde ook een oplossing aan moeten dragen.
Wat is de uitkomst hiervan bij jou? 
Haal je met een bekabelde verbinding een hogere snelheid?
Ik kijk graag even met je mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo Thomas,

Dank je voor je reactie! Ik heb vorige week nog maar een keer telefonisch contact opgenomen.

Zoals je heb aangegeven zou de wifimanager aan het einde ook een oplossing moeten aanbieden. Dit was mij tot op heden steeds niet gelukt, omdat de wifimanager dan vast liep oid. Dus nogmaals opgestart en nu het volledige programma kunnen doorlopen… na controleren verbinding, instellingen van de modem waren niet juist en is door het programma aangepast. Na een 2 testronde door huis, met een nog slechtere resultaat… op geen enkele plek in huis kwam ik boven de 0.8 mbit/sec uit. Zelfs op 3 meter van de modem …. Ook mijn internet die bedraad is op de computer ging van 200 (wat uitstekend is) terug naar max. 12 !! Ik kreeg op het einde wel een oplossing toegereikt door de wifimanager of 2x een wifipunt draadloos tegen betaling van € 150,- !!! of gratis bedrade wifipunten. Voor de laatste gekozen, tegen beter weten in…. Dus toen maar besloten (31-12-2020) om de telefoon in hand te nemen… conclusie van de vriendelijke dame aan te telefoon was dat ik toch wel een hele oude experiabox heb. Ze kon zelfs vanuit jullie niet inbellen / inloggen in mijn experiabox. Afgesproken was dat er een nieuwe experiabox wordt opgestuurd. Ben nu nog steeds aan het wachten op bericht dat ik mijn experiabox kan ophalen…. Ps. ook die wifipunten zou ik nog een sms voor ontvangen wanneer ik deze kan ophalen bij de geselecteerde ophaalpunt. Inmiddels bijna een week verder, maar nog geen bericht / sms mogen ontvangen. Blijf nog maar even wachten…. 

 

Groet en hopelijk ontvang ik snel bericht dat ik jullie producten kan ophalen.

FRV76


Bedankt voor je terugkoppeling @FRV76!
Van zowel de wifiversterker als experiabox zou je in ieder geval al bericht over gehad moeten hebben (hoewel de logistieke afdeling momenteel wel met wat achterstanden kampt)
Ik kijk graag even met je mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo Thomas,

Ik heb mijn gegevens in mijn profiel ingevuld.

Groet

FRV76


Bedankt voor je gegevens @FRV76, ik zie dat mij collega's van de logistieke afdeling inderdaad aangestuurd zijn op 30 December. Dit is nog niet opgepakt door de achterstand die ik noemde maar zou deze week nog wel moeten gebeuren. Zodra de apparatuur verzonden is krijg je hier bericht over! Ik ga er vanuit dat dit sowieso deze week nog gaat gebeuren. Als je vrijdag nog niets gehoord hebt trek dan vooral nog even aan de bel, dan ga ik er nog even achteraan!


Hallo @Thomas,

Ik heb nog steeds geen bericht ontvangen over het verzenden / ophalen van de experiabox en de wifiversterkers.

Groet,

FRV76


Goedenavond @FRV76, bedankt voor je geduld. Ik ga er achteraan. Zou je nog een contact 06-nummer willen toevoegen aan je profiel? Zodra er iets verzonden is wordt er een smsbericht verzonden met een track en trace code namelijk.
Ik begrijp van mijn collega dat de wifiversterkers op 31-12 waren verzonden en gisteren teruggestuurd zijn door het servicepunt omdat ze niet opgehaald zijn.
De Experiabox kan ik helaas niet zo om laten ruilen omdat ik nu een uitstekende stabiele verbinding meet en ook gewoon verbinding heb met je experiabox. 


Goedenavond @Thomas 

Ik heb mijn mobielnummer toegevoegd aan mijn profiel.

Ik zal ook een screenshot toevoegen van de laatste smsjes van kpn. Hierin staat vermeld in de sms van 30-12 dat ze de wifiversterkers op 31 december bezorgen bij betreffende locatie, maar ook dat ik een sms ontvang zodra ik deze kan ophalen en dat ik een geldende legitimatiebewijs moet meenemen.

Daags erna een sms dat ik via de wifi manager apparatuur heb besteld en dat ik deze via de KPN thuis app gemakkelijk kan aansluiten.

Derde sms staat hier los van, namelijk dat ik onder MB's verzonden heb.

Groet,

FRV76


 


Ah, wat gek! Ik zal dit intern ook doorgeven. Blijkbaar is daar ergens iets niet helemaal goed gegaan. Ze zijn de 8 januari weer retour gekomen.
Ik vraag nieuwe voor je aan en stuur je in een privébericht ook het postNL track en trace code even. Dan kun je de zending zelf ook volgen.


Goedenavond @Thomas,

Vanmorgen de wifi versterkers opgehaald. 1 versterker neemt de wifi functie over van de experiabox, dus deze geplaatst in de woonkamer. De 2de op de slaapkamer. Wifi is nu inderdaad veel sneller. Op de zolder haal ik niet de snelheid als in de slaapkamer, maar is goed.

Groet,

FRV76