Skip to main content

Goedenavond,

Ik ben 2 jaar geleden verhuist en ben van Ziggo naar KPN gegaan. Ik heb daar eerlijk gezegd veel spijt van, met Ziggo had ik nooit problemen met WiFi, maar met KPN is het bar slecht. Mijn zoon kan geen spelletje spelen op de PlayStation boven en geen muziek luisteren via Spotify. Ik moet mijn telefoon op 4G zetten op de eerste verdieping, want op de WiFi heb ik nauwelijks of geen signaal. Ik heb een paar dagen geleden gebeld met de service desk en geuit dat ik het eigenlijk wel zat ben en dat er een oplossing moet komen. De eerste medewerker heeft een scan gedraaid en kwam ook tot de conclusie dat mijn snelheid niet goed was, hij zette mij in de wacht om een afspraak in te plannen, helaas werd de verbinding verbroken en werd ik helaas ook niet teruggebeld, wat ik overigens ook niet netjes vind. Ik heb zelf weer teruggebeld en kreeg een andere medewerker van KPN aan de lijn, die vond Ik wat lacherig overkomen, ik voelde mij niet echt serieus genomen met mijn klacht, maar goed hij heeft een afspraak voor mij ingepland voor vandaag tussen 10 en 12. De medewerker zei dat ik nog een sms’je zou krijgen. Dat sms’je heb ik nooit gehad en de monteur is vandaag ook niet gekomen. Ik had er al geen goed gevoel over en mijn gevoel is dus juist geweest. Ik heb vandaag weer gebeld en een behulpzame medewerker aan de lijn gehad, die een uur met mijn internet op afstand bezig is geweest. Helaas ook zonder resultaat. Ik moest ‘s avonds weer een meting doen om te kijken of de WiFi verbeterd is, maar ook dat is helaas niet het geval. Hij vertelde mij ook dat de monteurs kosten voor mij zijn, wat ik ronduit belachelijk vind. Mijn internet is altijd slecht geweest en nu worden de kosten daarvoor bij de consument neergelegd. Ik denk erover om toch weer over te stappen, want ik weet niet meer hoe ik dit met kpn moet oplossen. 

Maar eens bij het begin beginnen: heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 


Ik heb een experia box V10


Natuurlijk is goed Wi-Fi mogenlijk maar je moet er wel wat voor doen. Heb je de wifimanager al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login en hier nog wat tips en trucshttps://forum.kpn.com/internet-9/oplossingen-voor-trage-en-wegvallende-wifi-490779


Ik heb de WiFi manager al meerdere keren gedaan, ook met een medewerker van KPN aan de lijn. De uitkomst blijft helaas steeds hetzelfde. KPN adviseert versterkers van EUR 150 per twee. Ik heb mijn besluit genomen en ga naar Ziggo, mijn buurman heeft met Ziggo namelijk boven prima internet en ik vind dat KPN mij alleen maar op kosten jaagt, zonder zelf met een oplossing te komen of mij überhaupt wat tegemoet te komen. Dat valt mij eerlijk gezegd erg tegen. 


Tja... dat buurman boven prima WiFi heeft zegt niets natuurlijk. Kan zijn dat hij accespoints aangeschaft heeft. Dat heb ik ook.


Maar eens bij het begin beginnen: heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 

Weet u het antwoord op deze vraag al?


Ik heb zelf ook een versterker aangeschaft en dat heeft ook geen verbetering opgeleverd. Ik weet dus niet wat er zelf nog aan moet doen.


Nog steeds geen antwoord op de vraag of u glasvezel heeft. Wat staat er voor uw adres op Fourstack? 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl


 


Dag @Wendy Kuipers. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier. Ik kan me levendig voorstellen dat je baalt dat je WiFi in huis niet toereikend is. Als je dan contact opneemt en je voelt je niet serieus genomen is dat uiterst vervelend. :disappointed:  Ik zie geen monteursafspraak ingepland staan. Wel goed om te benoemen: momenteel plannen we zo min mogelijk monteursafspraken in om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. De veiligheid van klanten en die van onze monteurs staat voorop.

Ik zie dat @Nick83 en @Joep1965 je al enige vragen hebben gesteld om je op weg te helpen. Om de situatie helder te krijgen, heb ik ook nog een aantal vragen:

  • Is je WiFi-verbinding vlak naast je modem wel stabiel/snel?
  • Waar staat je modem?
  • Wat voor versterker heb je aangeschaft en hoe is die aangesloten? 
  • Hoeveel en wat voor apparaten zijn er verbonden met internet?
  • Wat voor resultaten krijg je als je een speedtest doet op een laptop of PC?

Verder wil ik je adviseren om apparatuur, zoals een PlayStation, bekabeld aan te sluiten op je modem. Daarmee vergroot je de stabiliteit. Het blijft namelijk een feit dat WiFi wordt beïnvloed door omgevingsfactoren, omdat het signaal door de lucht gaat. 


Ik was afgelopen zaterdag aan het wachten op een monteur, maar helaas tevergeefs. Staat overigens ook in mijn verhaal. Ik heb alles geprobeerd, waaronder een WiFi versterker gekocht, maar ook dat mocht niet baten. Ik begrijp niet dat KPN dit niet zelf probeert op te lossen met de klant. Het enige wat zij mij kunnen aanbieden is een monteur tegen de volle prijs of nog een WiFi versterker voor ook een behoorlijke prijs. Er wordt helemaal niets vanuit KPN geregeld en dat valt mij echt heel erg tegen, ik had dit niet verwacht van KPN. Wij hebben nauwelijks internet boven. We kunnen geen muziek afluisteren via spotify, geen WiFi op de telefoon gebruiken en geen spelletje. Ik ben de zogenaamde service van KPN echt zat en stop ermee. Nick en Joep bedankt voor het meedenken. 


Hallo @Wendy Kuipers. Ik snap dat het frustrerend is dat er geen monteur is geweest. Wel wil ik je om je begrip hiervoor vragen. Zoals ik al aangaf, worden de werkzaamheden van klant-monteurs beperkt in verband met het coronavirus. Helaas heb ik geen mogelijkheid om een nieuwe afspraak voor je in te plannen. Wat de kosten betreft: het klinkt alsof er door mijn collega een afspraak met een servicemonteur was ingepland. De kosten daarvoor zijn standaard € 50,- met daarnaast potentieel meerwerkkosten. Als de WiFi Manager uitkomt op een gratis WiFi-monteur, dan heb je daar gewoon recht op. Heb je die al wel doorlopen?

Je geeft aan dat er niets wordt geregeld en opgelost vanuit KPN. Jammer dat je dit zo ervaart. Ik wil je helpen, maar dan is het wel belangrijk dat ik een helder beeld krijg van de problemen die je ervaart, hoe alles thuis is aangesloten en wat je al hebt geprobeerd. Ik vroeg je om onderstaande vragen te beantwoorden. Met die informatie kan ik je namelijk verder helpen. 

  • Is je WiFi-verbinding vlak naast je modem wel stabiel/snel?
  • Waar staat je modem?
  • Wat voor versterker heb je aangeschaft en hoe is die aangesloten? 
  • Hoeveel en wat voor apparaten zijn er verbonden met internet?
  • Wat voor resultaten krijg je als je een speedtest doet op een laptop of PC?


Ik had je vanzelfsprekend nog graag geholpen. Als je dat niet meer wilt, is dat je eigen keuze. Mocht je nog wel aan de slag willen, dan weet je me te vinden.


Dag @Wendy Kuipers. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen en ik ga er daarom van uit dat je hebt besloten dat je niet meer aan de slag wilt. Mocht je toch nog ergens mijn hulp bij nodig hebben, dan hoor ik het graag. 


Ik stap over naar Ziggo. Ik heb tevergeefs meerdere keren telefonisch contact gezocht, meerdere keren speediest uitgevoerd, daar kwam ook uit dat de snelheid heel slecht is. Twee tv’s, twee laptops die internet verbruiken. Het probleem wordt niet opgelost, ik heb een dag voor niets in huis gezeten, omdat er niet serieus met mijn klacht is omgegaan. Het abonnementsgeld wat ik betaal gaat ook helemaal nergens over en is niet reeel voor de de dienst en service die jullie bieden/leveren. 


Ik begrijp je keuze maar ik snap alleen echt niet hoe het kan dat je met zo'n mooie snelheid het niet voor elkaar krijgt om overal goed wifi te hebben. Ik heb 2 experia wifi's staan en heb echt overal super Wi-Fi zelfs achterin de tuin op 40mtr van de versterker. 

 


Jammer om te lezen, @Wendy Kuipers. Ik vind het spijtig dat je het gevoel hebt dat je klacht niet serieus werd genomen. Ik heb meerdere malen aangegeven je graag te willen helpen, maar om dat te kunnen doen heb ik wel informatie van je nodig en de benodigde informatie heb ik helaas niet mogen ontvangen. Hoe dan ook: ik hoop dat je nieuwe provider je wel gaat voldoen. 


Het is jammer dat je niet aangeeft hoe de situatie is. Welk pakket je hebt, hoe het is aangesloten verder, merk “versterker" en plaats er van. Heb je bijvoorbeeld een standaard extender aangesloten dan versterkt hij weliswaar het signaal maar verzwakt de snelheid. Sluit je bijvoorbeeld 2 experia wifi versterkers bedraad aan heb je dat probleem niet. 

Wat is bijvoorbeeld echt de snelheid die bij je binnenkomt? Bedraad met een laptop op de experiabox gemeten? 

Dit kan in het geval van adsl en een verouderde aansluiting al ontzettend laag zijn, zeker in vergelijking met het coax internet van bijvoorbeeld Ziggo.

En ook bijvoorbeeld online gamen op playstation is aan te raden om bedraad te doen, zeker als je ook nog eens gelijktijdig andere dingen wil streamen etc 


Reageer