Skip to main content

Na de modem update van 20 mei 2024 valt de wifi voortdurend weg. Modem is al vervangen, wifi versterkers zijn al vervangen, instellingen in modem (wpa) zijn gewijzigd. Dit allemaal op advies van KPN. Echter geen resultaat! Wat is de oplossing voor stabiele wifi? Vóór de update functioneerde alles goed….

Ik heb daar ook last van een telefoon kan met een wifipunt geen contact maken van alles geprobeerd maar lukt niet


Over welk type modem gaat het en welke wifipunten?


Modum v12 en zwarte super wifi


Bij ons gaat het ook om modem Box 12 en zwarte super wifi versterkers.


Klinkt een beetje als dit: 
Minder sterke WiFi na update modem | KPN Community


Dat klinkt inderdaad een beetje hetzelfde, thx voor de link @SaltyBart!

Welkom in onze community @Matthea en hoi @cor01. We denken hier graag met jullie mee. Hebben jullie de tips van mijn collega Denise in het andere topic al bekeken en geprobeerd? 

 

Dit is de nieuwste update voor de KPN Box 12, voor wie graag wil controleren of ze deze al hebben en de details willen weten:

 


Nee niet geholpen, krijg nu voor de 4de keer dat er vannacht een update komt die heb ik nu al 4 keer gehad. Heb nog steeds oude software V12.C.23.15.06

Een super zwart wifi doet het niet meer de tweede enkel als ik het aansluit via een kabel van me modem

Ook zie ik niet alle aparatuur die is aangesloten ook me telefoons gaan elke keer naar 5g


Nee niet geholpen, krijg nu voor de 4de keer dat er vannacht een update komt die heb ik nu al 4 keer gehad. Heb nog steeds oude software V12.C.23.15.06

Een super zwart wifi doet het niet meer de tweede enkel als ik het aansluit via een kabel van me modem

Ook zie ik niet alle aparatuur die is aangesloten ook me telefoons gaan elke keer naar 5g

Heb je toevallig aangepaste DNS servers ingesteld ?


Ik weet niet wat dat is,  en waar zou dat kunnen zien? op de V12?


Ik weet niet wat dat is?

kun je dat zien op de V12?


Ik weet niet wat dat is?

kun je dat zien op de V12?

Als je niet weet wat het is of waar te zien dan zal je het niet aangepast hebben.
Sommige mensen passen dit aan, en dan kan de update niet binnen gehaald worden.


Op advies van KPN, reset modem box 12 en reset super wifiversterkers.  Is gedaan. Het lijkt er nu op dat apparaten die verbonden zijn met met wifi EN “ in huis blijven”, met wifi blijven verbonden. Alle andere apparaten die ook buiten huis verblijven, zoals iphones en werklaptop, worden niet meer automatisch met wifi verbonden als deze weer binnen wifi bereik in huis komen. Instellingen op deze apparaten staan goed. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? “Oplossing” is modem uit en aan zetten maar dat lijkt mij geen permanente oplossing……
Inmiddels al vele uren eigen werk er in gestoken en vele uren gebeld met KPN. Een monteur kan komen…..Tja, misschien zijn wel de kosten voor de klant wordt er dan door KPN  bij aangegeven….


Heb je ook al eens de betreffende apparaten gereset / netwerk laten vergeten en opnieuw verbinden ?


Zojuist gedaan, geen resultaat. Na opgeven wachtwoord kan er geen verbinding met wifinetwerk gemaakt worden.


Zojuist gedaan, geen resultaat. Na opgeven wachtwoord kan er geen verbinding met wifinetwerk gemaakt worden.

Ja ik vrees dan toch echt dat het in de firmware zit, een moderator zal hierin moeten duiken en een ticket aanmaken of je een ander modem opsturen. Ik heb het met de v14 ook gehad na een speciale WiFi update, maar dat was opgelost na opnieuw verbinden (het laatste wat je probeerde).

Ik zelf heb een Fritz!box daarna aangeschaft, wanneer het probleem is gevonden en de update frequentie duurt voor mij te lang bij KPN. Mijn vriendin werkt drie dagen vanuit huis (ict) dus het moet gewoon goed zijn hier. Sinds de Fritz!box geen problemen meer.


@cor01 Ik raad je aan om handmatig de update te doen door in te loggen op de webinterface van jouw Box 12. Je leest hier precies hoe je kunt inloggen. Zo gauw je ingelogd bent ga je naar Instellingen en dan naar Systeem.

 

@Matthea Als je het nu (opnieuw) nakijkt, op welke softwareversie zit je op dit moment? 


@Alexandra van KPN  waar precies kan ik de softwareversie nakijken?


@Alexandra van KPN 

Ik heb iets gevonden in de instellingen van het modem: V12.C.23.15.06


Top @Matthea, dankjewel. Dan heb je nog niet de nieuwste versie van de Box 12 software. Deze update wordt automatisch uitgerold, maar ik raad je in dit geval aan om 'm zelf handmatig alvast de update te geven. Dat doe je zo:

Open een browser en ga naar http://mijnmodem.kpn of http://192.168.2.254. Log in op de webinterface van jouw KPN Box 12 > Links ga je naar Instellingen > Tabje Systeem. Daar vind je een grote knop ‘Upgrade’.


Dank! We hebben vandaag een sms ontvangen dat deze update vanacht zal worden uitgevoerd. Dit wachten we even af en gaan dan ook nu niet zelf de  upgrade uitvoeren. We zijn benieuwd….


Reageer