Skip to main content

Pfff, Ik ben er nu wel een beetje klaar mee. In al die jaren dat ik klant ben bij KPN heb ik nog nooit zulke slechte ontvangst gehad als nu. Sinds de overstap naar glasvezel is het bar slecht. Van de goede Wifi verbinding die ik voorheen had is niets meer over. Ook niet na het gebruiken van 'verbeter uw Wifi' via de KPN site. Mobiele telefoons wisselen regelmatig naar 4g data. Ontvangers die zeker 1x per dag opnieuw opstarten omdat er wederom nieuwe software op moet worden gezet.

Regelmatig opnieuw opstarten van de Experia box en zelfs resetten, omdat de tv gids niet meer aanwezig was, geen programma's meer terug kunnen kijken en zelfs geen opgenomen programma's kunnen kijken. Als dat zelfs al een verschil maakt, meestal niet.

Erg vermoeiend en frustrerend. Ik zou hier graag een oplossing voor zien.

Groet Melanie 

Goedemiddag @Meppelie en bedankt voor je bericht. Zuur om te lezen dat je de laatste tijd zoveel problemen ervaart maar goed dat je dit kenbaar maakt. Je geeft aan dat je deze problemen hebt sinds je bent overgestapt naar glasvezel. Dat kan niet de bedoeling zijn dus we gaan er alles aan doen om deze problemen voor je op te lossen. Nu staan problemen die je met de televisie ervaart los van je Wi-Fi dus het probleem lijkt tweeledig te zijn. Laten we daarom beginnen met de Wi-Fi. Je geeft aan dat je al bezig bent geweest met de KPN Wi-Fi Manager maar dat dit niet heeft geholpen.

 

Ik zou je willen adviseren om eens een plek in huis te zoeken waar je nog net een beetje Wi-Fi hebt om dan vervolgens weer de Wi-Fi Manager te doorlopen. Wanneer deze een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je een gratis oplossing aangeboden in de vorm van KPN Experia Wi-Fi; dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Ik verwacht dat het in jouw situatie niet anders zal zijn.

 

Wat ook nog zou kunnen; je zegt dat de mobiele telefoons regelmatig overspringen op 4g. Dat probleem herken ik. Het wil wel eens voorkomen dat op een telefoon de 'Wi-Fi assistent' actief is. Deze functie zorgt ervoor dat je telefoon automatisch overgaat op 4g zodra dit signaal sterker is dan de Wi-Fi. Dat is vaak het geval en daarom kun je dit soort functies het beste uitschakelen, dan blijft zo'n telefoon namelijk wel verbonden met de Wi-Fi. Om wat voor type toestel(len) gaat het precies? 

 

Wat betreft de tv ontvangers; ervaar je de problemen op beide tv ontvangers? En hoe heb je de ontvanger aangesloten op de Experia Box; gaat er vanaf de Experia Box een kabel direct naar de tv ontvanger of gebruik je een draadloze verbindingsset? Wat sowieso geen kwaad kan, is om de tv ontvanger zelf eens een zogenaamde software reset te geven. Hoe je dat doet, zie je hier. In ieder geval zie ik je bevindingen graag tegemoet!


woon je in een dichtbevolkte buurt?

installeer eens zo'n app:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=nl

als al je buren ook op zelfde kanaal zitten dan kan dat kwaliteit wifi erg beinvloeden.


Goedemiddag @Meppelie , ik heb niks meer van je vernomen maar was benieuwd naar de huidige stand van zaken. Mocht ik ergens nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag!


Hoi @Meppelie , omdat ik niks meer van je heb gehoord sluit ik dit topic. Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag!


Reageer