Skip to main content

Sinds we zonnepanelen hebben en hierbij 2 SolaX omvormers heb ik WIFI problemen.

De WiFi valt vaak compleet weg of hapert.

Ik moet dan met behulp van de MijnKPN storing app WiFi weer aan de praat krijgen.

 

De situatie is als volgt, we hebben 2 SolaX omvormers.

-1 omvormer met een pocket WiFi SolaX V3.0 op zolder, de tweede omvormer in mijn werkruimte achter in de tuin.

-Twee Super WiFi punten binnenshuis om ook in de werkruimte ontvangst te hebben.(die voor ik de omvormer daar geplaatst kreeg prima voldeed)

Nu heb ik een HOME WIZARD P1 meter HWE-P1-C1 aangeschaft om mijn opbrengst duidelijker te kunnen bekijken.

Helaas is het installeren hiervan tot op heden nog niet gelukt.

Tijdens de installatie springt steeds mijn eigen wifi er uit zodat dit niet lukt.

Ik heb alles stap-voor-stap opgevolgd.

Mobiele verbinding uit, locatievoorziening aan, 5GHz uit. Toch lukt het nog niet.

 

-in mijn werkruimte achter in de tuin heb ik inmiddels ook geen wifi ontvangst meer.

 

Wat me opvalt is dat als ik storing heb, de wifi verbinding soms overspringt naar 1 van de omvormer netwerken.

De instelling hiervan heb ik nu terug gezet op NIET meer automatisch verbinden.

 

Wie kan me met een simpele uitleg helpen?

 

Bvd, Janny

 

Ook ik gebruik ca. 1 jaar de P1 HomeWizard in de meterkast, deze schiet hier qua WiFi alle kanten op.

Connect aan de repeater op zolder, dan weer op 1e etage, dan weer huiskamer met alle een zeer slechte verbinding.

Toen bij HomeWizard een switch gekocht ( is eigenlijk niet nodig want mijn meter heeft firmware 50 ) met 5Volt spanning er extra op gezet. Nog steeds alles hetzelfde.

Toen een repeater in de meterkast gehangen, ook dit mocht niet baten.

ik denk dus dat de P1 de schuldige is, want wat ik ook geprobeerd heb, niets helpt !!


Oei, dat klinkt weinig belovend voor me……

Alleen, ook zonder de P1 zwabbert de wifi hier nog alle kanten op.

Ik hoop nog op een gouden tip van iemand anders.

Bedankt voor je reactie.


Welk modem heeft u?

Zijn de WiFi versterkers bekabeld aangesloten? 

Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis? DVS? Powerline? Devolo? 


Ook ik heb een P1 meter van HomeWizard in mijn meterkast en op de 2e verdieping een HomeWizard Energy Socket voor het monitoren van het energieverbruik van mijn warmtepomp.

Ik heb geen enkel probleem met de wifi. Die apparaten zijn 24x7 verbonden en mijn wifi is perfect.


De wifi versterkers is er 1 van bekabeld aangesloten,  de tweede draadloos. 

Modem is een Experia Box v10A.

De problemen zijn ontstaan sinds ik de zonnepanelen en daarbij de draadloze pockets in de omvormers.

Deze pockets heb ik inmiddels uit gezet,  en nog kan ik de P1 meter niet aansluiten omdat ik de melding krijg dat de verbinding met mijn netwerk niet gelukt is.