Skip to main content

Ik heb problemen als ik via NPO-start uitzendingen wil kijken. Het begint goed, maar dan krijg ik de mededeling dat er geen internet/wifiverbinding is. Kan programma ook niet meer opstarten. Alle overige apparaten werken goed. Het gaat hier om een Samsung Smart TV uit 2016. Gekoppeld (Draadloos) aan een Experia V10.

Volgens Samsung zou er een 2,4 GHz verbinding moeten zijn.

Wat te doen?

Hallo @heinootje , geef de 2.4-band en de 5.0-band binnen het modem eens een andere naam, je hoeft bijvoorbeeld alleen bij de 5.0-band -5G achter de bestaande naam toe te voegen.

Sommige apparaten hebben moeite met het vinden van een goede verbinding als de namen van de 2 banden hetzelfde zijn.

 


Ik ben wat dat betreft een digibeet. Hoe pas je dat aan?


Hallo @heinootje , inloggen in je modem naar de rubriek wifi gaan en de naam van de 5.0-band aanpassen en op opslaan klikken.


Waar dan?

 


Hallo @heinootje , klik links op de rubriek geavanceerd.

Succes.

 


Ik heb de tenaamstelling aangepast. Bij kijken Npostart na een tijdje weer geen internet verbinding. Toen 5 GHz helemaal uitgezet. Zelfde resultaat. Wat is er aan de hand? Wat kan ik nog doen,?


Hallo @heinootje , de tv met een lan kabel aansluiten op het modem.

 


Zie ook https://service.npo.nl/onderwerp/problemen-oplossen#haperende-uitzendingen-op-npostartnl


Mijn tv staat vlak bij de modem. Geen andere apparaten via WiFi aan het werk. Dan is toch onzinnig om nu een bekabelde verbinding aan te leggen.


Zou het zeker bekabeld aansluiten dan, dat is altijd beter.

Staat ook in mijn link te lezen.

Om probleemloos NPO Start te kijken, adviseren wij een minimale bekabelde (constante) internetsnelheid van 8 mbps


Mijn tv staat vlak bij de modem. Geen andere apparaten via WiFi aan het werk. Dan is toch onzinnig om nu een bekabelde verbinding aan te leggen.

Hallo @heinootje , als je tv vlakbij het modem staat lijkt het me niet meer dan logisch dat je deze bekabeld aansluit, draadloos moet je dan niet eens willen.

 


Idd. Gewoon ff een kabeltje steken. 


Ik heb problemen als ik via NPO-start uitzendingen wil kijken.

Gaat dit dan om live uitzendingen of terugkijken? En heb je ook problemen als je filmpjes kijkt met de YouTube app?


Tv is nu bekabeld. Nieuwe pogingen gewaagd met de eerdere programma's. Het gaat een stuk beter, maar het is toch een drietal keer voorgekomen dat de uitzending gestopt is met de melding geen internet verbinding. Is dat vreemd?


Hallo @heinootje, welkom op het KPN forum. Leuk dat je onze community vraagt je te helpen bij verbindingsproblemen met je Smart TV :)

Een tv via WiFi aansluiten is mogelijk, maar om een constante en stabiele verbinding te krijgen is een kabel aan het modem cruciaal. Vooral bij streamingsdiensten die over het algemeen heel veel vragen van de verbinding.

Tof om te lezen dat je jouw tv met een kabel hebt aangesloten. Top! Dit gaat zo te zien een stuk beter, maar alsnog is de verbinding drie keer weggevallen? Dat zou niet moeten gebeuren. Het is raadzaam om je tv te controleren op updates, misschien moeten die nog worden uitgevoerd op je tv.   


Dank voor de reactie. De tv is helemaal up to date. Dit gecontroleerd via Samsung


Hoe snel is uw internet aansluiting? Wat zegt Fourstack over uw adres?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl


Wij hebben glasvezel.

 


Wij hebben glasvezel.

Dan mag het al helemaal geen probleem zijn. Beter wordt het niet 😉 Ervaar je ook problemen met je internet en tv van KPN? Dan kan het aan de hardware liggen. Heb je geen enkel verbindingsprobleem met eerder genoemde diensten? Dan kan de UTP-kabel en/of poort het probleem geven, of de (software) Smart tv(?)

Wil je eerst eens een ander UTP-kabel en poort van je modem proberen? 


Hey @heinootje, het is hier al een tijdje stil. Heb je het probleem al aangepakt? We horen graag van je!  


Ik heb de tv nu bekabeld aangesloten. En NPO plus werkt. 

Blijf het wel vreemd vinden in deze tijd van WiFi en Bluetooth dat je  toch een kabel moet gebruiken.


Ik heb de tv nu bekabeld aangesloten. En NPO plus werkt. 

 Dat is heel goed nieuws, @heinootje. Bedankt voor de terugkoppeling.

Blijf het wel vreemd vinden in deze tijd van WiFi en Bluetooth dat je  toch een kabel moet gebruiken.

Juist deze netwerken hebben invloed op jouw draadloze verbinding. Het WiFi-signaal is gevoelig voor storingsbronnen. Dit kunnen andere draadloze netwerken in de omgeving zijn of zendapparatuur met Bluetooth of DECT-toestellen. Ook objecten in huis zoals; muren, vloeren van gewapend beton, metalen oppervlakken én isolatiemateriaal weren of buigen het WiFi-signaal af. Of stralingsapparaten zoals: magnetrons hebben een negatieve uitwerking op je WiFi. 

Bij ‘normaal’ internet gebruik zul je er misschien weinig van merken. Maar wanneer je een constante en snelle verbinding nodig hebt, zoals met streamen, valt het meteen op. Haperingen en stotterend beeld en geluid :confounded:  

Vandaar het advies: sluit je tv altijd met een kabel aan voor een snel en stabiel netwerk. Wel zo relaxt voor een ontspannen avondje tv-kijken op de bank :popcorn::film_frames:


Reageer