Skip to main content

Hallo allemaal,

Mijn ring deurbel wilt steeds met de verste wifi versterker verbinden terwijl het modem 2 meter ervan staat. 
Ik heb de wifi versterkers allemaal uitgezet en daarna verbond de deurbel wel met het modem, maar de volgende dag was het weer verbonden met de verre wifi versterker en kreeg ik de melding dat de verbinding slecht was. 
Er zijn meerdere vragen/situaties op dit forum met een soortgelijke situatie, een concrete oplossing voor mij heb ik niet kunnen vinden. 
Nu heb ik de volgende vragen:

  • heeft er iemand een oplossing voor dit ring-probleem?
  • ik heb er over nagedacht om een 2e netwerk aan te maken alleen voor 2.4Ghz (want dit model ring werkt met 2.4), maar toen dacht ik gaan de wifi versterkers dit netwerk ook niet overnemen en krijg ik niet weer hetzelfde probleem? Dus dit heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Even kort mijn situatie: heb een kpn box 12 met 3 zwarte kpn super wifipunten(waarvan 2 bedraad aangesloten). Eigenlijk heb ik 2 jaar lang een goede verbinding met de ring gehad. Vervolgens begonnen de problemen met het wifi thuis. Na lang heen en weer bellen en een aantal monteurs bleek het te liggen aan de witte kpn super wifipunten, nu is het gelukkig allemaal opgelost, maar alleen de slechte verbinding met ring dus nog niet. 

ik heb er over nagedacht om een 2e netwerk aan te maken alleen voor 2.4Ghz (want dit model ring werkt met 2.4), maar toen dacht ik gaan de wifi versterkers dit netwerk ook niet overnemen en krijg ik niet weer hetzelfde probleem? Dus dit heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Ik zou zeggen: probeer het wel uit. Want een andere oplossing is er niet met deze apparatuur. 


ik heb er over nagedacht om een 2e netwerk aan te maken alleen voor 2.4Ghz (want dit model ring werkt met 2.4), maar toen dacht ik gaan de wifi versterkers dit netwerk ook niet overnemen en krijg ik niet weer hetzelfde probleem? Dus dit heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Ik zou zeggen: probeer het wel uit. Want een andere oplossing is er niet met deze apparatuur. 

Lijkt mij ook goed om het uit te proberen, maar heb de laatste maanden nogal wat gedoe gehad, vandaar dat ik het eerst hier neer heb gelegd. Maar concreet mijn vraag; als ik een extra 2.4ghz netwerk aanmaak, ik neem aan dat dat netwerk ook door de wifi versterkers wordt overgenomen, is er een optie/manier om een netwerk aan te maken wat alleen door het modem uitgezonden wordt of de ring te forceren om alleen te verbinden met het modem?


... is er een optie/manier om een netwerk aan te maken wat alleen door het modem uitgezonden wordt of de ring te forceren om alleen te verbinden met het modem?

Nee. Die mogelijkheid is er niet.

Als u het helemaal niet voor elkaar krijgt zou u een apart simpel 2,4 Ghz accesspoint aan kunnen schaffen. Bijvoorbeeld:

https://www.bol.com/nl/nl/p/tp-link-tl-wa801n-n300-wifi-ap-repeater/9300000001363446/