Skip to main content

Goedemiddag allen,

Ik kom hier helaas zelf niet uit, ik hoop dat iemand een idee heeft om het volgende op te lossen:

 

Ik heb een SMA Sunny Boy 1.5 omvormer, maar hiervan werkt zowel de SMA Energy als SMA 360 app niet.Bij het scannen van de QR code krijg ik de melding '’apparaat niet gevonden'’.

Wat ik al heb geprobeerd:

-Deco M4 AP's weggehaald.

-Box 12 omgeruild voor een V10 en de SMA direct op de wifi van de V10 verbonden.Alles werkt top, behalve de SMA.

-Meerdere telefoons geprobeerd.

 

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?Is er iets wat ik in de V10 moet aanpassen?

 

Alvast bedankt voor de reactie!🙂

 

 

Ik ben er inmiddels achter gekomen!

Het probleem zat hem erin dat ‘’ Soft-access-point '’ was uitgeschakeld.Na dit via de webinterface van de SMA aangezet te hebben werkt het🙂

 

Voor de meelezers met hetzelfde probleem, het aanpassen gaat zo:

1- Log in op de webinterface in installateur mode.

2- Ga naar '’apparaatparameters'’

3- Klik op '’apparaatparameters bewerken'’

4- Ga naar '’installatie communicatie'’ → '’WLAN'’ en zet '’ Soft-access-point '’ op '’aan'’.

5- Klik op ‘’wijzigingen opslaan'’

 

 


Hallo @martijn197108 dit lezende, heb je de omvormer wèl goed beveiligd zodat alleen jij er bij kunt?

Je hebt vast wel gelezen dat de beveiliging van de meeste omvormers zo lek al een mandje is.

Zowel de fabrikant, meestal Chinees, als de leverancier hebben op afstand niets in jouw omvormer te zoeken.

 


Hoi @JanD ,

Goed dat het het aangeeft, ik heb zover mogelijk de omvormer beveiligd.

Het "Soft-access-point" heb ik na de app ingesteld te hebben weer uitgeschakeld, gezien dit een open netwerk is🙂

 

Ik heb overigens de Box 12 teruggezet, dat gaat ook prima!Ik zal kijken welk modem ik uiteindelijk houd cq terug stuur, de Box 12 bevalt mij inmiddels erg goed.En steekt niet boven de kast uit😁