Skip to main content

In mijn huis gebruik ik diverse soorten Smart apparaten, waaronder lampen van WIZ. Deze zitten op de 2.4ghz van de wifi. Voorheen geen enkel probleem mee gehad echter sinds ik vorige week Superwifi (2 stuks) heb geïnstalleerd krijg ik nieuwe lampen niet meer aangemeld in het netwerk. Ik heb verder de Experiabox V10.
Ik heb onder andere hier op het forum gezocht en ben er achter dat dit mogelijk komt doordat superwifi zowel de 2.4 als 5ghz gebruikt.

Is ergens in te stellen dat er alleen gebruik wordt gemaakt van de 2.4ghz? Zodat ik al m’n smart apparaten weer gewoon kan aanmelden en gebruiken zonder storingen. Of zijn er mensen die hier een andere eenvoudige oplossing voor hebben gevonden?

Ik heb onder andere hier op het forum gezocht en ben er achter dat dit mogelijk komt doordat superwifi zowel de 2.4 als 5ghz gebruikt.

Is ergens in te stellen dat er alleen gebruik wordt gemaakt van de 2.4ghz?

Nee, dat is niet in te stellen.

 


Ik heb onder andere hier op het forum gezocht en ben er achter dat dit mogelijk komt doordat superwifi zowel de 2.4 als 5ghz gebruikt.

Is ergens in te stellen dat er alleen gebruik wordt gemaakt van de 2.4ghz?

Nee, dat is niet in te stellen.

 

Zoek en koop Glinet GL-MT300N-V2. Deze aansluiten en specifiek voor 2.4Ghz wifi gebruiken als wifi acces point. Goedkope oplossing totdat superwifi ooit dit configuratie technisch als optie mogelijk maakt.


Allemaal onzin deze reacties. In de KPN modem kan je een extra WiFi netwerk aanzetten. Schakel enkel de 2.4 aan in dit WiFi netwerk, connect met dit netwerk met je telefoon en connect je IOT devices die een 2.4 netwerk nodig hebben. 


@Oki-doki je reageert op een topic van 2 jaar geleden he!!! Toen was er geen extra wifi netwerk!!