Skip to main content
Vraag

Smart Bridge is niet meer te benaderen buitenshuis

• December 10, 2025
  • 21 reacties
  • 62 keer bekeken

Sind kort krijg ik geen contact meer met mijn Smart Bridge [van KlikAan-KlikUit] als ik buitenshuis ben.

Krijg telkens de melding dat de Smart Bridge geen lokale verbinding heeft met de app.

Vreemd want dit heb ik altijd gehad en intussen is er, volgens mij niets gewijzigd.

De helpdesk van KlikAan stelt voor om poort forwarding te gebruiken en poort 2013 UDP of 21 TPC open te zetten. Ik heb dit in mijn router ingesteld maar zonder resultaat.

Wat moet ik doen om e.e.a. werkend te krijgen?

Bij voorbaat dank

21 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 10, 2025

Hallo ​@HOZ , is er wellicht een automatische update op je Experiabox geweest?

Verder kan je ook nog even nagaan of het interne IP-adres van je Smart Bridge misschien is gewijzigd. Check vervolgens of de port-forward nog klopt. Met poort 21 heb je mogelijk ook nog problemen als de firewall op niveau ‘hoog’ staat ingesteld. Deze poort hoort van oudsher bij het onbeveiligde ftp-protocol, dat eigenlijk niet meer wordt gebruikt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 10, 2025

Dag Arjan, dank je wel. Ik zal instellingen invoeren.

Je hoort nog van me.

Mvg Henk Z

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 10, 2025

Heb nu alles gecheckt en poort 21 vervangen voor poort 2013 UDP. 

Wel is het een gegoochel met IP adressen zoals ‘doel IP adres …. ben ik dat, is dat de router of is dat de Smart-Bridge.

De helpdesk van Klik Aan geeft aan dat ik optioneel kan forwards naar een IP adres: 84.22.103.90 maar … in welk veld vul ik dit in?

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 11, 2025

Hoi ​@HOZ , met een portforward maak je een poort van een apparaat (de smart bridge in dit geval) in je eigen netwerk beschikbaar voor internet: vanaf de ‘buitenkant’ is die poort dan te benaderen en wordt door je Experiabox doorgezet naar het interne IP-adres.

Als je een port-forward instelt, geef je in je experiabox dus altijd het interne adres op (begint met 192.168) en het poortnummer. Als je vervolgens weet wat je externe IP-adres is, kan je van buiten verbinden met je smart bridge.

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 11, 2025

Kun je niet met VPN werken? 
Persoonlijk ben ik niet zo’n fan van poorten openen als je apparatuur ook in je eigen thuis netwerk zit. 

• December 11, 2025

Kun je een schermafdruk plaatsen van de poortforwardings die je gemaakt hebt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 11, 2025

Hierbij een schermafdruk ...

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 11, 2025

Nog een keer ...

• December 11, 2025

Na het plaatsen van een plaatje even wachten totdat da plaatje geladen is voordat je op de blauwe knop "Verstuur" klikt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 11, 2025

Admin: afbeelding bewerkt, IP-adres verborgen

• December 11, 2025

Internet IP adres moet je leeg laten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 11, 2025

Alles ingevuld maar geen resultaat. Zie foto

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 11, 2025

<afbeelding>

Als dat je publieke IP is, haal hem effe weg. 

• December 11, 2025

@fixnix een plaatje wat jij quote kan ​@HOZ niet meer veranderen. Dus in deze situatie niet zo handig om te quoten.

Maar nu is het sowieso te laat. Een KPN medewerker kan het nog wel weg poetsen. 

• December 11, 2025

@HOZ ik weet niet wat je aan het doen bent. Maar met je toestel zit je op 4G. En er word gezicht naar een WiFi netwerk of verbinding. Dat word dan niet gevonden. Verbind je toestel eerst eens met WiFi. 

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 11, 2025

@fixnix een plaatje wat jij quote kan ​@HOZ niet meer veranderen. Dus in deze situatie niet zo handig om te quoten.

Daar heb je gelijk in, niet bar slim….ik dacht dat hij zijn bericht nog bewerken kon.

• December 11, 2025

Daar heb je gelijk in, niet bar slim….ik dacht dat hij zijn bericht nog bewerken kon.

Hij kon zn bericht misschien nog wel bewerken. Maar dan veranderd er in het gequote plaatje in jouw reactie niks.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • December 11, 2025

Ik zal het even melden bij de moderators om aan te laten poetsen.

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 11, 2025

Hij kon zn bericht misschien nog wel bewerken. Maar dan veranderd er in het gequote plaatje in jouw reactie niks.

Ik begrijp het. 
Ik zal daar eens mee ophouden met dat gequoot. 
Dank Marlon!

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 11, 2025

Ik zal het even melden bij de moderators om aan te laten passen.

Dank je wel.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@HOZ, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Ik heb er zelf niet zoveel verstand van maar kom je er zo n beetje uit?