Skip to main content

Mijn experiabox, of mijn WiFi, vindt mijn nieuwe smart doorbell niet. Weet iemand een oplossing?

Hoi @Ger W, welkom hier! We denken graag met je mee, maar dan hebben we iets meer informatie nodig 🙂 Kun je wat meer vertellen over welke deurbel het is (merk en type), hoe je het nu aangesloten hebt, en wat je al geprobeerd hebt?


Hi Erik, het is een smart doorbell van LSC, 2.4GHz. Ik heb de hele installatieprocedure goed doorlopen alleen de laatste stap (mobiel contact maken met de doorbell) lukt niet. Kan dat te maken hebben met het feit dat mijn modem op 5GHz staat?


Hey Ger,

Zelf had ik irritante problemen met mijn LSC-lampen (stuk of 20). Die heb ik nu via een TP-link AP met 2.4 G. Nu werkt het heel goed, geen enkel probleem meer. 
Verder heb ik een smart thermostaat van Honeywell aangeschaft. Die werkte helemaal niet met mijn KPN v10 modem. Wel werkte die met de TP-link AP.

Hopelijk kun je er iets mee. 

Hartelijke groet, Rikkert


Dank voor de aanvullende info, @Ger W en jij ook bedankt, Rikkert!

Klinkt inderdaad alsof deze deurbel liever een specifiek 2,4GHz netwerk heeft. Gelukkig kan dit, maar hoe hangt even af van welk modem je hebt. Dus ik heb verschillende linkjes voor je :)

 

Heb je een V10 zonder wifiversterkers, dan kun je in de Experia Box zelf dit aanpassen:

 

Heb je een V10 mét wifiversterkers, of een V10A of Box 12, dan kun je hiervoor de functie “Extra Wifi” gebruiken:

 


Zo, goeie tip. Hulde ook aan KPN. Ook als het gaat om het aansluiten van de Superwifi en de mogelijkheid nu om de inkomende modem zelf als te gebruiken binnen het netwerk waardoor je de andere 2 Superwifi-kastjes ergens anders kunt gebruiken. 

Heb nu extra wifinetwerken erbij, wat heel handig is met apparaten die 2.4 G gebruiken. 

En ook als je, zoals ik, huisgenoten hebt.