Skip to main content

Beste communityleden,

 

Wij maken nu een maand of 4 gebruik van kpn. Vanaf het begin af aan de experiabox nooit gebruikt. De glasvezelaansluiting gaat rechtstreeks naar mijn TP link router en het internet werkt als een trein.

Nou keken wij TV via de kpn iTV app op onze LG tv, maar die app laat het de laatste zo vaak afweten (loopt zo vast dat de tv automatisch gaat rebooten) dat we nu het KPN tv kastje willen proberen.

 

Probleem is, waar mijn tv staat heb ik een switch liggen waar allerlei apparatuur op zit. De router staat namelijk aan de andere kant van het huis en wilde niet 4 utp kabels trekken naar alleen het tv station. Dus nu 1utp kabel naar een switch waar TV, playstation en philips Hue station op aangesloten zijn.

 

De KPN tv box blijft echter foutcode 563 geven. Kan dat te maken hebben met mijn switch?

 

Iemand ideeën hoe ik dit wel werkend krijg?

 

Bedankt voor de tijd en moeite.

Om wat voor switch gaat het? Ondersteund deze IGMP Snooping?


Staat de IGMP proxy server wel goed geconfigureerd?

Heb je het onderstaande topic wel eens bekeken?

Misschien heeft @Francoix nog goede tips voor je.

 


Om wat voor switch gaat het? Ondersteund deze IGMP Snooping?

Het betreft een TL-SG105 switch. Geen instellingen mogelijk voor zover ik weet. Zou dit kunnen?


Staat de IGMP proxy server wel goed geconfigureerd?

Heb je het onderstaande topic wel eens bekeken?

Misschien heeft @Francoix nog goede tips voor je.

 

Ja, die heb ik bekeken. Zo heb ik het internet werkende gekregen zonder experiabox.

Hieronder mijn huidige instellingen:

 


TP-Link TL-SG105E of TP-Link TL-SG108E ondersteunen igmp snooping. Praktijk leert dat de huidige verkrijgbare tp-link routers niet meer werken met kpn. Er is hardwarematig iets anders. Mijn advies: zet er een mini pc met 2 nics en pf-sense voor. 


Kan jij eens een vinkje plaatsen bij "Enable Multicast VLAN ID".

Wat gebeurt er dan?


TP-Link TL-SG105E of TP-Link TL-SG108E ondersteunen igmp snooping. Praktijk leert dat de huidige verkrijgbare tp-link routers niet meer werken met kpn. Er is hardwarematig iets anders. Mijn advies: zet er een mini pc met 2 nics en pf-sense voor. 

De optie igmp snooping is wel aanwezig in mijn Archer Ax50. Maar ik begrijp dat het hardwarematig toch niet helemaal klopt/werkt dan?


Kan jij eens een vinkje plaatsen bij "Enable Multicast VLAN ID".

Wat gebeurt er dan?

Dan moet ik ook een Multicast VLAN ID opgeven en die weet ik niet. Jij wel?

 


Kan jij eens een vinkje plaatsen bij "Enable Multicast VLAN ID".

Wat gebeurt er dan?

Dan moet ik ook een Multicast VLAN ID opgeven en die weet ik niet. Jij wel?

Dat is vlan 4 en ook daar de priority op 5.


Kan jij eens een vinkje plaatsen bij "Enable Multicast VLAN ID".

Wat gebeurt er dan?

Dan moet ik ook een Multicast VLAN ID opgeven en die weet ik niet. Jij wel?

Dat is vlan 4 en ook daar de priority op 5.

De reguliere VLAN ID staat al op 4 en dat mag niet hetzelfde zijn als de Multicast VLAN ID.


Tja, ik heb geen TP-Link maar een EdgeRouter en dus ben ik ook maar zoekende.

Ik zou verwachten dat je juist de multicast vlan id op 4 moet hebben staan.

Ik had gehoopt dat @Francoix een werkende configuratie zou kunnen delen maar ik maak uit zijn eerdere bericht op dat het waarschijnlijk lastig gaat worden om die AX10 aan de praat te krijgen i.c.m. TV van KPN.


Tja, ik heb geen TP-Link maar een EdgeRouter en dus ben ik ook maar zoekende.

Ik zou verwachten dat je juist de multicast vlan id op 4 moet hebben staan.

Ik had gehoopt dat @Francoix een werkende configuratie zou kunnen delen maar ik maak uit zijn eerdere bericht op dat het waarschijnlijk lastig gaat worden om die AX10 aan de praat te krijgen i.c.m. TV van KPN.

He balen zeg. Alsnog hartstikke bedankt voor je reacties, wordt zeker gewaardeerd!

 

@Francoix Als jij nog ideeën hebt welke instellingen ik kan proberen, wordt zeker gewaardeerd!


Het switchdeel van de huidige versie ax10 snapt IGMP snooping niet. het gaat dus NOOIT werken


Het switchdeel van de huidige versie ax10 snapt IGMP snooping niet. het gaat dus NOOIT werken

Maar ik heb een AX50, is dat beter?


Het switchdeel van de huidige versie ax10 snapt IGMP snooping niet. het gaat dus NOOIT werken

Maar ik heb een AX50, is dat beter?

Nee, ook die werkt niet.

@Francoix is de enige die ooit aangegeven heeft een AX10 werkend te hebben gehad i.c.m. KPN TV. Ik ben helaas nog niemand anders tegengekomen die dit ook gelukt is met een TP-Link AXn.


Het switchdeel van de huidige versie ax10 snapt IGMP snooping niet. het gaat dus NOOIT werken

Maar ik heb een AX50, is dat beter?

Nee, ook die werkt niet.

@Francoix is de enige die ooit aangegeven heeft een AX10 werkend te hebben gehad i.c.m. KPN TV. Ik ben helaas nog niemand anders tegengekomen die dit ook gelukt is met een TP-Link AXn.

Jammer, dan maar hopen dat kpn de tv app eens update. Laatste versie is inmiddels 10 maanden oud.

 

Beiden bedankt voor jullie geduld en antwoorden!


Het switchdeel van de huidige versie ax10 snapt IGMP snooping niet. het gaat dus NOOIT werken

Maar ik heb een AX50, is dat beter?

geen idee deze ken ik niet.


Nutworks schreef:

Jammer, dan maar hopen dat kpn de tv app eens update. Laatste versie is inmiddels 10 maanden oud.

Het is inderdaad veelzeggend dat die app zo oud is. Ook de versie voor Android TV is van 22 juni 2022.

Overigens draait die Android TV versie wel behoorlijk goed op mijn Chromecast Google TV 2K.


Nutworks schreef:

Jammer, dan maar hopen dat kpn de tv app eens update. Laatste versie is inmiddels 10 maanden oud.

Het is inderdaad veelzeggend dat die app zo oud is. Ook de versie voor Android TV is van 22 juni 2022.

Overigens draait die Android TV versie wel behoorlijk goed op mijn Chromecast Google TV 2K.



Dat is misschien ook nog een goede optie. Zo’n nieuwe chromecast… Alleen heb ik expres voor de Chromecast ultra gekozen; hier kan je namelijk een utp kabel op aansluiten, maar geen apps op downloaden. De nieuwe chromecast heeft volgens mij geen kabel optie.


Nutworks schreef:

De nieuwe chromecast heeft volgens mij geen kabel optie.

Voor de Chromecast Google TV is er ook een LAN adapter (Klik)


Nutworks schreef:

De nieuwe chromecast heeft volgens mij geen kabel optie.

Voor de Chromecast Google TV is er ook een LAN adapter (Klik)

Oh! Dat wist ik niet… maar weer niet op voorraad… het zit ook nooit mee...
 

 


Deze werkt ook: https://nl.aliexpress.com/item/1005005020896857.html