Skip to main content
Hallo,



hier eenzelfde probleem. Sinds een paar weken nieuwe Samsung SmartTV Qled serie met een Smartbox.

In eerste instantie bekabeld aangesloten. Kabel heb ik nu nodig voor KPN ontvanger.

Draadloos nu verbinding gemaakt en dat werkt voor een paar minuten. Dan is er wel verbinding maar geen internet.



Tv reeds gereset.

Experia box aan en uit gezet. Nog geen verbetering.



Iemand de gouden tip?



Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van dit topic

Hallo,



hier eenzelfde probleem. Sinds een paar weken nieuwe Samsung SmartTV Qled serie met een Smartbox.

In eerste instantie bekabeld aangesloten. Kabel heb ik nu nodig voor KPN ontvanger.

Draadloos nu verbinding gemaakt en dat werkt voor een paar minuten. Dan is er wel verbinding maar geen internet.



Tv reeds gereset.

Experia box aan en uit gezet. Nog geen verbetering.



Iemand de gouden tip?






Plaats een switch dan kan je beiden bekabeld aansluiten.
Hallo Galdor68,



Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb reeds geprobeerd om het via een RJ45 splitter aan te sluiten. (1 kabel van experia naar de splitter - dan 1 kabel vanuit de splitter naar de SmartBox en de andere naar de KPN TV ontvanger). Dit werkt helaas niet.



Ik ga het met een switch proberen.
Hoi Frerichs, welkom! Ik onderschrijf de tip van Galdor om een switch te gebruiken. Bekabeld aansluiten heeft zeker de voorkeur.



Als je het echter wel graag draadloos zou willen hebben, dan kun je nog proberen om de beide SSID's te splitsen.De Experia Box V10 en V10A zenden allebei namelijk wifi uit op 2,4 en 5Ghz. Je apparaten zullen dan automatisch switchen tussen deze twee, afhankelijk van welke het beste signaal geeft. Alleen sommige apparaten kunnen daar minder goed mee overweg. In zo'n geval kun je dan de beide frequenties een eigen naam+wachtwoord geven. Je kunt dan je apparaten specifiek met de een of de ander laten verbinden.



In het topic waar je origineel in gereageerd had ging het om een V10A. Heb jij die ook? Zo ja, dan kun je het splitsen alleen doen met deze servicetool. Als je daarin voor geavanceerd kiest, kun je beide frequenties een eigen naam geven.



Heb je een V10, dan kun je dit ook handmatig doen. Log daarvoor in via 192.168.2.254. Als je dat nog nooit eerder hebt gedaan, laat dan het wachtwoord leeg. Je moet dan in het volgende scherm eerst een wachtwoord kiezen. Klik daarna in de bovenbalk op Wifi, en dan in de zijbalk op Geavanceerd. Op de pagina die dan opent kun je in het bovenste blok de naam (SSID) van de 2,4 GHz aanpassen, en dan in het tweede blok die van de 5 GHz.



Als je dit doet moet je daarna wel even op al je apparaten opnieuw verbinding maken met wifi.


Hi!



met een switch werkt het nu wel. Jammer dat dit nodig is.

Zal nog wel eens kijken naar het splitsen van de frequenties. Op het moment werkt het dus vind het wel even prima.



Bedankt voor de support!
Met de v10a moet je dat op dit moment niet willen bedraad is gewoonweg stabieler.