Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Krijg de smart TV niet aangesloten en de experia Box v10 is nieuw. Van maart dit jaar. Ook hier brandt het lampje van wireless vaak niet. Als ik de tv wil aansluiten knippert hij oranje en dan ineens niet meer. 
Echt zo waardeloos en voor iemand met veel verstand van techniek en weinig geduld vreet dit me enorm op dames en heren van KPN…

wat is het probleem want ook na tig keer resetten, opstarten en het doorlezen van bijna dit hele forum heb ik nergens een oplossing kunnen lezen

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt oorspronkelijk topic

Even voor de duidelijkheid..het wireless lampje op het modem brandt vaak niet??


Inderdaad. Dat brandt niet. As ik de WiFi knop ( naast de wps knop )indruk gaat hij wel branden. Maar na enige tijd gaat die weer uit. En druk ik hem een paar seconden in om te koppelen gaat hij dus soms oranje knipperen 


Heeft u versterkers van kpn?


Ja twee van die vliegende schotels 😉. De afstand tussen tv en experiabox en versterker is minder dan 1 meter


Even voor de duidelijkheid..het wireless lampje op het modem brandt vaak niet??

Ja… soms aan en soms uit. Maar ik ga wel bellen met KPN want ik word hier ook geen steek wijzer. En dat heen en weer schrijven is ook kostbare tijd 😉


Heeft u versterkers van kpn?

Yep


Bij gebruik van wifi versterkers van kpn wordt de wifi van het modem uitgeschakeld dus die wps knop gaat het nooit doen. Je zal op de tv het wifi ssid moeten zoeken en dan verbinden met gebruik van het wachtwoord. En natuurlijk is het beter om met een kabel te verbinden als de experiabox zo dicht bij de tv staat.


Bij gebruik van wifi versterkers van kpn wordt de wifi van het modem uitgeschakeld dus die wps knop gaat het nooit doen. Je zal op de tv het wifi ssid moeten zoeken en dan verbinden met gebruik van het wachtwoord. En natuurlijk is het beter om met een kabel te verbinden als de experiabox zo dicht bij de tv staat.

Ook dat hebben we gedaan met de ssid en kode die op de sticker van het modem staat en werkt niet. 


Ook dat klopt. De wifi versterkers nemen de code over die in de experiabox staat.


Misschien kan je hier iets mee;

  • Ga in je webbrowser naar http://192.168.2.150
  • Bij Gebruikersnaam, voer de standaard gebruikersnaam admin in.
  • Bij Wachtwoord, voer het standaard wachtwoord (wachtwoord staat op de sticker aan de achterkant van je Super Wifipunt) in.

@Maggie J, Ik zie dat Joep1965 je ontzettend goed geholpen heeft. Is het ook daadwerkelijk gelukt? Al wil ik je wel aanraden om een smart tv met een kabel aan te sluiten. De wifi modules van de tv's zitten vaak aan de achterkant tegen de muur, hebben zo moeite om het signaal op te vangen en de modules zijn vaak niet al te sterk, dat wil nog wel eens problemen geven. 


Nee helaas niet… werkt niet omdat hij de SSID niet herkent . 

alle instellingen geprobeerd, draadloos, met kabel, ssid, handmatig zoeken… 3 uur verder en nog geen tv aangesloten . Bij Ziggo was dat 1 klik en hij deed het… toch maar weer eens een overstap overwegen.🤔

 

 


Doet de tv ontvanger het wel? Of heeft u die er niet bij?


Alles werkt…smart tv krijgt geen contact met router. Bij Ziggo ging dat snel in het vorige huis… WpS knop indrukken en klaar.

ik stop ermee… bij KPN en met dit topic. Lief dat iedereen meedenkt hier maar soms is het dat niet waard… en KPN heeft ook een giga wachttijd aan de telefoon... 

dank iedereen 


@Maggie J, Ik zie dat Joep1965 je ontzettend goed geholpen heeft. Is het ook daadwerkelijk gelukt? Al wil ik je wel aanraden om een smart tv met een kabel aan te sluiten. De wifi modules van de tv's zitten vaak aan de achterkant tegen de muur, hebben zo moeite om het signaal op te vangen en de modules zijn vaak niet al te sterk, dat wil nog wel eens problemen geven. 

Ook met kabel werkt het niet… jammer KPN… Ziggo gaat het worden zodra ik weer kan


Dat is wel bijzonder. Als je iets anders op die kabel aansluit heb je dan wel internet? En vind de tv het SSID wel? Ik ben nog wel benieuwd.


Weet je Bart, ik ga al die moeite niet doen. Ik weet alleen dat ik erg technisch ben en dat ik alle stappen op de smart tv inmiddels heb doorlopen zowel draadloos als met kabel. 
ik pak de ssid die op de router staat en de tv heeft aan dat die niet wordt herkent… jammer kpn, volgend jaar Ziggo.

 


Bart dit is wel een bijzonder geval hoor, met kabel zou altijd moeten werken, plug and play…

Kan je de SSID wel vinden op je tv in het wifi menu?


Yep


Ah en het wachtwoord accepteert hij ook maar je hebt dan als nog geen verbinding, bloedirritant zeg


Inderdaad… en als ik KPN vraag om langs te komen kost dat geld… dus ben ik goedkoper uit met een overstap naar Ziggo omdat die wel alles gratis installeren en zorgen dat het werkt als ze weggaan. 😉


Echt ik ben in al die tijd dat ik hier aktief ben nog nooit iemand tegen gekomen met dit probleem.  Maar waar het dan fout gaat weet ik ook niet. Maar het is geen kpnding dat is zeker.


Ik kan de vinger er ook niet precies op leggen. maar ook ik denk dat het niet aan onze kant ligt. Je zou nog kunnen testen of de tv wel internet krijgt via een hotspot van je telefoon.


Bij een V10 met gebruik van superwifi(wit,schijf) of Experia wifi(zwart vierkant) wordt de hele wifi functie uitgeschakeld. Ook WPS werkt dus niet meer.

Ales is namelijk overgenomen door de wifi extenders. Op al deze wifi extenders zit ook een WPS knop. Dus als de smart tv WPS aankan bij de instelfase dan dient WPS dus op de smart tv en de WPS knop op de dichtsbijzijnde wifi disc te worden gebruikt. 

WPS activeert door deze knop een aantal seconden ingedrukt te houden totdat het oranje gaat knipperen.

Kan de TV geen WPS dan moet de wifi naam (ssid) en het bijbehorende wachtwoord handmatig worden opgegeven aan de tv.

Tijdens het aansluiten van de superwifi hebben deze apparaten de gegevens overgenomen van de V10. Echter als er tussentijds wijzigingen zijn doorgevoerd aan de wifi dan is de V10 modem daar geen deelnemer meer in. Die staat immers uit met de wifi.

Om zeker te weten wat er voor de wifi geldig is dient men in te loggen op de wifi disc. Dit kan via een browser of eenvoudiger nog is via de KPN thuis APP die exact laat zien wat er qua wifi actueel staat ingesteld.


Tnx… dank je wel hiervoor.

toch wel triest dan KPN hier niet mee komt zelf.

we gaan het proberen 👍🏻👍🏻