Skip to main content

Ik heb alles al geprobeert maar mss heeft iemand anders t probleem ook.

Ik heb Hue lampen welke met bluetooth verbonden moeten worden en LSC smart lampen welke met wifi verbonden horen te worden.

T was de bedoeling ze in mijn veranda aan te brengen 10 meter achter mijn huis waar de verbinding signaal optimaal is.

Met zowel de LSC smartlamp en Hue smart lamp krijg ik geen verbinding al wel 100 x geprobeerd niks werkt. Als ik de lampen in een willekeurige fitting draai in mijn huis dan binnen 3 seconden verbinding met de lamp, ook in verbinding met de app eruit gehaald en in de veranda geprobeerd en niet werken, router uiteraard ookgereset rara hoe kan dit, en wie weet de oplossing.

@Gerrit68  Ik zag deze oplossing in een ander topic voorbij komen :

  1. De experiabox resetten om zelf een wachtwoord te kunnen maken.
  2. Inloggen op; http://192.168.2.254/
  3. hier heb ik onder WIFI instellingen, geavanceerd, tijdelijk mijn 5GHZ uitgezet
  4. lampen geinstalleerd
  5. daarna weer 5 GHZ aangezet

Hallo @Gerrit68 Volgens mij geeft HansaanZet je een goede tip! Heb je 'm al uitgeprobeerd? 


Ja uitgeprobeerd en hoppa alles werkt, dank je wel.


Goed om te horen!


Hi ik ben niet zo technisch en heb deze stappen ook geprobeerd, maar hoe zet ik de 5 ghz uit. Welke knopjes zet ik op uit. De radio en/of ssid?

 

Het lukt mij iig niet de lampen in te stellen. 


@JolandaW 

@Gerrit68  Ik zag deze oplossing in een ander topic voorbij komen :

  1. De experiabox resetten om zelf een wachtwoord te kunnen maken.
  2. Inloggen op; http://192.168.2.254/
  3. hier heb ik onder WIFI instellingen, geavanceerd, tijdelijk mijn 5GHZ uitgezet
  4. lampen geinstalleerd
  5. daarna weer 5 GHZ aangezet

Welke experiabox (type) heb je ? V9/V10/V10a/Box 12 ?

De radio en SSID (netwerknaam) hebben er in ieder geval niets mee te maken :wink:


Hihihi ik moest nog verder naar geavanceerd en toen had ik ergens gelezen dat je achter 4 of 5 ghz xxx moest typen. Nu zijn mijn lampen goed maar mijn WiFi niet echt. Kan nu in de tuin geen WiFi ontvangen. Heb ook nog een reset en herstel gedaan met als gevolg dat iedereen opnieuw moest inloggen 🙈. Durf nu niets meer toe te voegen wat ‘smart’ is 😉🤣 iig b dankt voor het reageren. 


Ha @JolandaW Fijn dat je lampen werken! Als je de wifi wilt optimaliseren raad ik je aan om dit topic door te lezen. Je kunt er ook ook onze wifi manager vinden, een online tool die de verbinding voor jou analyseert en verbetert waar mogelijk!Â