Skip to main content
Beantwoord

Smartstekker van Brennenstuhl wil niet connecten via wifi FRITZ!Box 7583

• 24 februari 2025
  • 17 reacties
  • 96 keer bekeken

Ik probeer met de nieuwe FritzBox 7583 VDSL mijn smart stekker schakelaar te connecten, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb de app van Brennenstuhl opnieuw geïnstalleerd, juiste netwerk geselecteerd, wachtwoord gegeven, 5G wifi uitgezet, aangezet dat UPnP mag communiceren, maar ik krijg nog steeds geen verbinding. Wie weet wat ik kan doen?

Het is deze schakelaar https://www.brennenstuhl.nl/nl-NL/brennenstuhl-connect-wifi-stekkerdoos-wa-3000-xs01-wit-ip20

Beste antwoord door Jasper Jobse

Brennenstuhl heeft gereageerd en via deze instructies https://service.brennenstuhl.com/hc/nl/articles/8845200249373-Wat-kan-ik-doen-als-mijn-brennenstuhl-Connect-apparaat-niet-ingeleerd-kan-worden is het gelukt.
Dank aan iedereen die reageerde. ​@Maja van KPN ​@Patt_ ​@AriënC ​@JanD 

Bekijk origineel

17 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8294 reacties
  • 24 februari 2025

Beste ​@Jasper Jobse is het een eigen modem of gehuurd van KPN?

Indien het laatste heb je ook een abo op ServicePlus en kun je daar contact mee opnemen.

Indien het 1e wacht dan de reacties van medeforumleden af.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2333 reacties
  • 24 februari 2025

uPnp zou ik eerlijk gezegd niet aanraden. Ikzelf heb ook een Fritzbox, en ik heb al die tien jaar moeiteloos mijn tientallen devices aangesloten. Ik zou eerst eens kijken of die Brennenstuhl  stekker bij iemand anders op zijn wifi werkt. Als dat niet werkt, dan zou ik die stekker maar inruilen voor een andere.

Heb je wel de nieuwste firmware op je FritzBox?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 februari 2025

Arien, de stekker deed het gisteren nog en de fritz box is up to date.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 februari 2025

Beste Jan, dank voor de tip, het is een KPN modem. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2333 reacties
  • 24 februari 2025

Zie je de stekker in je FritzBox dashboard?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 februari 2025

Nee ik zie hem daar niet.

Ik zie wel een MAC adres bij mislukte wifi aanmeldpogingen.

Zojuist met helpdesk gesproken, die adviseerde aparte naam voor 2,4 GHz wifi netwerk en die dan selecteren. Dat helpt helaas ook nog niet.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2333 reacties
  • 24 februari 2025

Wat is er veranderd dat het opeens niet meer werkt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 februari 2025

Die vraag heb ik mijzelf ook gesteld. Het wifi wachtwoord is het enige dat, naast de modem, is gewijzigd. 
Nu ik een ander netwerk gebruik, met een andere naam, zou hij wel moeten werken.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2333 reacties
  • 24 februari 2025

Ik zou de stekker dan resetten. Ik geloof niet dat dit met de Fritz te maken heeft.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14762 reacties
  • 26 februari 2025

Hi ​@Jasper Jobse, ik zie dat ​@AriënC als laatst heeft aangeraden om de stekker te resetten, heeft dat wat opgeleverd?  

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 26 februari 2025

Hoi ​@Maja van KPN Maja, Dank voor je bericht.  De stekker heeft maar één knop. Ik weet niet hoe ik hem kan resetten, kan het niet vinden in de gebruiksaanwijzing. Hij werkt dus nog niet…

• KPN medewerker
  • 6 reacties
  • 26 februari 2025

Goedenavond ​@Jasper Jobse.

Zelf heb ik ook een stekker van Brennenstuhl voor onze verlichting aan de schuur. Deze is gekoppeld aan het 2,4Ghz WiFi netwerk van mijn Fritz!box. Ook ik heb er even mee moeten stoeien en wat bleek; het wachtwoord wat ik er voor had ingesteld met speciale tekens gaf problemen!

Na het aanpassen van het wachtwoord naar simpele karakters, werd er een verbinding gemaakt die nog altijd netjes de verlichting uit en aan zet bij zons op- en ondergang.

Wellicht dat het aanpassen van het wachtwoord nog een optie is?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14762 reacties
  • 4 maart 2025

Hmm, ik weet zelf ook te weinig van deze stekkers om hier wat zinnigs over te kunnen zeggen ​@Jasper Jobse 🤔 Heb je nog wat gehad aan de tip van ​@Patt_? Ik hoop het wel!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025

@Maja van KPN Ik heb de tip van Pat bekeken. Mijn wachtwoord bevat geen vreemde tekens, slechts cijfers, kleine- en hoofdletters. Ik heb de stekker ook naar een andere woning mee genomen, met andere wifi. Ook daar krijg ik hem niet werkend. Ik heb nog steeds geen idee waarom hij niet meer wil werken...

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14762 reacties
  • 6 maart 2025

Het is mij verder ook een raadsel ​@Jasper Jobse, en inmiddels wil ik je dan ook aanraden om contact op te nemen met het serviceteam van Brennenstuhl. Ik hoop dat ze vanuit daar een oplossing voor je hebben!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 17 maart 2025

Brennenstuhl heeft gereageerd en via deze instructies https://service.brennenstuhl.com/hc/nl/articles/8845200249373-Wat-kan-ik-doen-als-mijn-brennenstuhl-Connect-apparaat-niet-ingeleerd-kan-worden is het gelukt.
Dank aan iedereen die reageerde. ​@Maja van KPN ​@Patt_ ​@AriënC ​@JanD 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14762 reacties
  • 18 maart 2025

Oh heel erg fijn dat het gelukt is ​@Jasper Jobse 😃 Ook bedankt dat je de instructie hier ook nog even deelt!

Reageer