Skip to main content
Antwoord

SMO 20 verbinden met My uplink lukt niet via Nibe app

• November 9, 2025
  • 10 reacties
  • 57 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik probeer mijn SMO 20 te verbinden met de My uplink app. 

Als ik een statisch IP adres invoer dan wordt het apparaat niet herkend door mijn KPN 12 box

Als ik de SMO 20 een dynamisch IP adres laat kiezen komt zie ik dat hij in het gastennetwerk terecht komt. Er is echter geen connectie met de Uplink mogelijk.

Als ik de SMO 20 verbind met een router met telefoonkaartje werkt het wel. Dit betekent dus dat de KPN 12 Box het probleem veroorzaakt.

Model: SagemcomFast5359_KPN

Firmware versie: V12.C.25.06.06

Wie weet er een oplossing.

Beste antwoord door joey92

in de Box12 kun je een schuifje aanzetten of je deze wilt gebruiken voor het gasten netwerk.

10 reacties

• November 9, 2025

Als die in het gastennetwerk terecht komt, dan verbind je hem met het verkeerde netwerk.

Maakt die SMO verbinding via WiFi of via een utp kabel?

Heb je de firewall op Standaard staan?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 9, 2025

Ik heb een netwerkkabel tussen de router en de SMO 20 aangelegd.

Als ik de SMO 20 en vast IP adres geef in de normale range wordt hij niet gevonde.

Firewall heb ik op standaard gezet

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 9, 2025

heb je de netwerk kabel in LAN poort 4 zitten?

deze LAN poort kun je namelijk ook als gasten netwerk instellen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 9, 2025

hij zat inderdaad in  LAN poort 4. Ik heb hem nu in een andere poort gedaan. Het probleem is nu inderdaad opgelost. Bedankt voor de tip.

hoe zet je dat uit dat deze naar een gasten netwerk gaat en toch gebruikt kan worden

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • November 9, 2025

in de Box12 kun je een schuifje aanzetten of je deze wilt gebruiken voor het gasten netwerk.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 9, 2025

wordt poort 4 als een gewone poort gebruikt als ik het schuifje niet aanzet?

• November 9, 2025

wordt poort 4 als een gewone poort gebruikt als ik het schuifje niet aanzet?

Ja. Maar standaard staat dat schuifje ook uit. Iemand heeft het aangezet. Als je het aanzet, dan weet je toch dat poort 4 gastennetwerk is zou ik zeggen. Het staat er duidelijk bij.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@MVK11 welkom op de KPN Community! Zoals je merkt denkt iedereen graag met je mee :-) . Werkt alles nu met de tips die je gekregen hebt van ​@joey92 en ​@Marlon92? Als we nog iets voor je kunnen doen laat het dan weten :-) . 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

De verbinding met de smo20 is nu op orde.

Ik blijf het lastig vinden dat er na elke update van de kpn box zaken in mijn instellingen worden aangepast waardoor er steeds apparatuur is die niet meer connect met een app.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is inderdaad niet altijd even praktisch ​@MVK11. Dit is een veel gehoorde terugkoppeling en is bekend bij de ontwikkelaars.