Skip to main content

Zoals ik al zei...Snelheid bekabeld internet van 220 naar 90Mbps....:worried: van de een op de andere dag.

Alle logische (in mijn optiek) stappen gevolgd, helaas zonder resultaat. 

Ik was altijd zeer content met mijn resultaten (meeting) die ruim boven de 200Mbps kwam. ineens was t over. Alle kabels (utp) nagelopen, 2x switch (Gigabit) bekeken en er tussenuit gehaald, utp van 1 meter direct in PC etc etc. Helaas.

Toen de helpdesk gebeld, vriendelijke dame, alles door en na gelopen/gemeten. Komt ruim voldoende Mbps binnen in t modem, maar dan stokt t. Vriendelijk dame heeft nieuw (of iig een ander) modem op gestuurd, vandaag aangesloten…..:smirk:  geen verschil….. 

 

Wat nu?

Hallo @RobbieT , heb je een koper- of een glas verbinding?

Indien koper, heb je de DSL-kabel al eens vervangen tussen IS/RA-punt en DSL-aansluiting modem?

Indien glas, heb je de glaskast al eens minimaal 2minuten van de stroom gehaald en daarna de router een fabrieks-reset gegeven?

 


Alle kabels (utp) nagelopen, 2x switch (Gigabit) bekeken en er tussenuit gehaald, utp van 1 meter direct in PC etc etc. Helaas.

Heb je ook een andere PC geprobeerd?


Ik heb een koper verbinding. Nee, kabeltje niet vervangen (heb overigens een ronde, schijnt de juiste te zijn). Heb ook maar 1 zo'n kabeltje. Zal eens zoeken. 

Het vreemde vind ik dat het in eens is onstaan. kabeltje doet het of niet. Niet een beetje volgens mij. 

p.s. meet net met een laptop een meter of 3 van t modem, wifi 204Mbps


Alle kabels (utp) nagelopen, 2x switch (Gigabit) bekeken en er tussenuit gehaald, utp van 1 meter direct in PC etc etc. Helaas.

Heb je ook een andere PC geprobeerd?

nee, heb alleen maar Laptops, die draaien als een speer. Ik gebruik de PC om snel, grote bestanden binnen te halen, kost nu bijna 3x zoveel tijd


Sluit eens één vsn die laptops met een netwerkkabel aan op de Experia Box.

Wat meet je dan voor een snelheid?


Had ik ook al bedacht, maar die moderne laptops hebben geen 'normale’utp aansluiting meer. Moet een verloopje hebben. winkels dicht = bestellen….  


Ik heb namelijk het vermoeden dat het probleem in één van de onderstaande punten zit:

1) De kabel heeft een gebroken ader waardoor deze terugvalt van 1Gbps naar 100Mbps.

2) De plug zit niet goed in de Experia Box.

3) De plug zit niet goed in de LAN poort van de PC.

4) De LAN poort van de Experia Box is defect.

5) De LAN poort van de PC is defect.

Het probleem zit in ieder geval niet tussen Experia Box en IS/RA punt immers dan zou ook de wifi terugvallen naar 90Mbps.


okay, thanks. Ik ga wederom aan de slag met de kabels en zal proberen een utpkabel in m'n laptop te krijgen. Wordt vervolgd.

 

super bedankt alvast voor t meedenken

 

Grtz Robbie