Skip to main content

Kan iemand mij wat vertellen over de internet snelheidsgarantie? 
Ik heb op het moment een snelheid ongeveer 10 mbit (gemeten met de kpn snelheidstester) terwijl ik voor 200mbit betaal. Volgens de test heb ik recht op een WiFimonteur. Maar de knopje om de afspraak te bevestigen werken niet. Daarna heb ik gebeld met KPN, die vertelde mij dat ze een garantie van 20 mbit geven. Echter sturen ze geen monteur, die is er blijkbaar niet en ik wordt ook niet op een lijst gezet. Het enige dat de kpn medewerker kon doen was mij over 2 weken terug te bellen om te kijken of er dan wel een monteur gestuurd kan worden. Als ik sneller geholpen wilde worden om snel internet te krijgen was mijn enige optie om naar een andere provider te gaan.  
kortom; internet is erg traag, ze geven garantie maar als ik daar gebruik van wil maken laten ze me staan. 

mij wil graag bij kpn blijven, heeft iemand enig idee wat ik moet doen om van die garantie gebruik te maken, bellen heeft geen zin dat heb ik dus al geprobeerd. 
alvast bedankt voor de adviezen. 

Hallo @Snelheid garantie , heb je een koper of een glasverbinding?

Bij een glasverbinding is de abo-snelheid (in de regel) ook de werkelijke snelheid, behalve bij GPon, een nieuwe glasvezeltechniek.

Bij een koperverbinding is de abo-snelheid altijd TOT xMbit/s. De maximum snelheid is dan afhankelijk van de afstand van je huis tot aan de centrale (straatkast).

Daarmee wordt de snelheid altijd bekabeld met 1 computer rechtstreeks op het modem gemeten.

Draadloos meten is geen maatstaf, is van te veel factoren afhankelijk.

Over het algemeen kun je stellen dat de wifi-snelheid via de 2,4-band ongeveer de helft is van je bekabelde snelheid.

Bij de 5.0-band is de snelheid wel ongeveer te behalen van de bekabelde snelheid, reikt alleen minder ver.


Hoi @Snelheid garantie en welkom op het forum! Wat gek dat het inplannen van de monteur niet lukte. 😕 Heb je sindsdien de Wifi Manager nogmaals doorlopen en lukte het daarna wel om de monteur in te plannen? Zo nee, zou je de Wifi Manager dan eens op een ander apparaat willen doorlopen? Ik ben benieuwd of het dan wel goed gaat. 

De snelheid die bij je abonnement hoort gaat over de bekabelde verbinding. Wifi is behoorlijk storingsgevoelig, dus daarop kunnen we deze snelheid niet garanderen. Hiervoor hebben we echter juist de Wifi Manager gemaakt, dus ik hoop dat hij wel meewerkt wanneer je hem nogmaals doorloopt. Laat je me je bevindingen weten? 


Reageer