Skip to main content

Hi

 

Wie kan me helpen? Ik heb een thuisnetwerk via ubiquity, maar de snelheid via dat netwerk is relatief laag met de 1GB snelheid die we hebben. Hoe kan ik de snelheid verhogen? Voorheen had ik Ziggo en dus onlangs naar KPN overgestapt.

 

Wat heb gedaan?

  • In eerste instantie heb ik de wifi van de box 12 uitgezet, snelheid via thuis netwerk ± 200 Mbps
  • Daarnaast ook KPN wifi weer aangezet, snelheid daarvan is ± 600 Mbps

Welke instelling(en) moet ik aanpassen om op het thuisnetwerk alleen een hoge snelheid te krijgen? 

voor nu in het kpn modem gedaan: 

  • wifi uitgezet
  • port forwarding Enable UPnP IGD op on gezet

Help ik ben geen expert vnl info online gevonden.

 

alvast dank voor je hulp

 

Sandra

Hi @Sansim! Goede vraag!

Ubiquiti is niet iets waarmee we standaard werken. Het valt dan ook niet binnen de ondersteuning. Wel wil ik voor je kijken of we toch iets voor je kunnen betekenen.

Wil je bevestigen dat je wel via een bedraad aangesloten apparaat tegen de 1GB snelheid haalt? En wat is de snelheid van de wifi als je alleen de Box 12 gebruikt? 

Verder wil ik je aanraden ook even contact op te nemen met Ubiquiti. Als die duidelijke informatie hebben over wat er in het modem ingesteld moet worden kan ik je beter helpen. 


dank ik heb contact opgenomen met Ubiquity. HI Bram ik heb thuis geen bedraad apparaat maar via mobiel heb ik op een gegeven moment wel ± 800Mbps bereikt

 


@Sansim dan was op dat moment de snelheid in ieder geval goed. 

Ik hoor hier graag na het antwoord van Ubiquiti of we wat voor je kunnen betekenen. 🙂