Skip to main content

Beste gebruikers,

 

3 dagen geleden mijn pakket verhoogd van 500 mbps up/down naar 1gbps down / 500 up.

Helaas haal ik niet de 1gbps.

 

Ik heb natuurlijk het één en ander zelf geprobeerd voordat ik dit bericht schreef maar ik kom niet meer verder.

 

De situatie is namelijk als volgt:

 

Op de kabel aan de xperia box 940mbps

Op de kabel naar mijn eigen router 940mbps

Op de kabel van mijn eigen router naar pc 500mbps ( in AP mode)  940mbps in router mode.

 

Het probleem zit hem dus in de AP mode van mijn TP Link Archer 5400, want in de router modus krijg ik wel de juiste snelheid. Maar zover ik heb gelezen is het niet verstandig om mijn router in router mode te laten omdat de Xperia box niet in “bridge mode” kan.

 

Wat doe ik verkeerd of wat kan ik veranderen?

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

Danny

Wat is “AP mode”? Access Point? Dus via WiFi? Dan is het wel te verklaren. Of bedoel je wat anders?


Wat is “AP mode”? Access Point? Dus via WiFi? Dan is het wel te verklaren. Of bedoel je wat anders?

Ik bedoel inderdaad accss point mode. Maar ik heb dus verbinding via de kabel op de PC. 


Hoi Danny,

Ik heb jouw router even opgezocht. Op de community van TP link lees ik veel soortgelijke issues met jouw type. Wat ik er in iedergeval uithaal. is te zorgen dat je de laatste firmware update hebt en dat de QoS (Quality of Service) settings goed staan.


Hoi Danny,

Ik heb jouw router even opgezocht. Op de community van TP link lees ik veel soortgelijke issues met jouw type. Wat ik er in iedergeval uithaal. is te zorgen dat je de laatste firmware update hebt en dat de QoS (Quality of Service) settings goed staan.

Dat dacht ik in eerste instantie dus ook. Toen ik de router even terug had gezet naar router mode en de qos handmatig had aangepast naar 999 down en 500 up (1000 up kon ik niet invullen) toen was de snelheid goed.

 

Toen ik hem terug zette in AP mode was ik weer terug bij af. Ik heb helaas geem mogelijkheid om QOS te beheren in AP mode.


 


Maar zover ik heb gelezen is het niet verstandig om mijn router in router mode te laten omdat de Xperia box niet in “bridge mode” kan.

Je kunt jouw router best in router mode gebruiken.

Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Ik denk echter dat je daar niet verstandig aan doet omdat je daarmee een tweede subnet creëert.


Maar zover ik heb gelezen is het niet verstandig om mijn router in router mode te laten omdat de Xperia box niet in “bridge mode” kan.

Je kunt jouw router best in router mode gebruiken.

Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Ik denk echter dat je daar niet verstandig aan doet omdat je daarmee een tweede subnet creëert.

Interessant artikel. Ik zal me vanavond even inlezen en kijken of het allemaal lukt.

 

Volgens de KPN monteur die het spul allemaal heeft aangesloten kon dat nog wel eens een lastig verhaal worden om een eigen router te gebruiken omdat dit kan storen met de TV. Hij afviseerde dan ook om hem in AP mode te zetten. Dus dat advies had ik over genomen.


Volgens de KPN monteur die het spul allemaal heeft aangesloten kon dat nog wel eens een lastig verhaal worden om een eigen router te gebruiken omdat dit kan storen met de TV. Hij afviseerde dan ook om hem in AP mode te zetten. Dus dat advies had ik over genomen.

Die KPN monteur heeft dan de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

Ja, een TV ontvanger aansluiten op een eigen router stelt zo zijn eisen aan een router maar zolang je die gewoon op de Experia Box aangesloten laat is er geen enkel probleem.

Wel is mijn stelling dat je eigenlijk geen router-mode zou moeten gebruiken als het je puur te doen is om de verbetering van je wifi.


Tv moet je niet aansluiten achter een 2de router. Dat werkt niet. Gewoon de tv ontvangers verbinden met de eerste router, de Experiabox of KPN Box dus. De rest van je apparaten wel achter de 2de router. Dan kan die 2de router prima. Heb ik al jaren.


Volgens de KPN monteur die het spul allemaal heeft aangesloten kon dat nog wel eens een lastig verhaal worden om een eigen router te gebruiken omdat dit kan storen met de TV. Hij afviseerde dan ook om hem in AP mode te zetten. Dus dat advies had ik over genomen.

Die KPN monteur heeft dan de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

Ja, een TV ontvanger aansluiten op een eigen router stelt zo zijn eisen aan een router maar zolang je die gewoon op de Experia Box aangesloten laat is er geen enkel probleem.

Wel is mijn stelling dat je eigenlijk geen router-mode zou moeten gebruiken als het je puur te doen is om de verbetering van je wifi.

 

 

Ik heb toen een eigen router gekocht omdat het bij Ziggo niet heel best was. Dus de ziggo modem toen in bridge mode gezet kabeltje vanuit de meterkast naar boven trekken. De router staat vrij op de eerste verdieping zodat het hele huis redelijk goede dekking heeft en zo kan ik ook makkelijk een kabel aansluiten op mijn PC.

 

Het is tevens gewoon de bedoeling om de TV inderdaad via de xperiabox te laten verlopen en de rest via de eigen router.