Skip to main content

Ik heb glasvezel met een 1000 mb abonnement. Na de modem heb ik een TP-link Deco M9 staan. Als ik in de deco app de snelheid test dan haalt hij 900 mb/s binnen en kan hij 900 mb/s versturen. Als ik via laptop of iphone een speedstest doe, dan kom ik niet hoger dan 180 mb/s download en 60 mb/s upload. 

De deco M9 is met een UTP kabel gekoppeld aan de KPN modem. Iemand een idee wat ik kan doen om de snelheid te verhogen?

Haalt je laptop wel de 900mbs als deze bekabelt aan de modem hangt.  Als je test gebruik dan de windows speed test app uit de windows app store.


Haalt je laptop wel de 900mbs als deze bekabelt aan de modem hangt.  Als je test gebruik dan de windows speed test app uit de windows app store.

Hallo @HansS77 , @eduard-w bedoelt de Ookla speedtest app uit de MIcrosoft Store.

 


@JanD , ja laptop haalt het. Zonder deco en direct vanuit modem wel de snelheid. Alleen daar heb ik een verdieping hoger niets aan. Daarom de deco’s


Hallo @HansS77 dan is er met de KPN-verbinding dus gelukkig niets mis en moet je het bij de instellingen van je eigen hardware zoeken.

 


De Deco geeft maximaal wifi AC snelheid,  en afhankelijk van de afstand zit je dan al vrij snel op de waardes die je noemt.

Dat wordt accepteren of investeren ben ik bang.

Â