Skip to main content

 

Hoi, ik ben ook opzoek naar een oplossing. Wat ik constateer is dat als ik via een hotspot op mijn iphone de Solax verbind er direct een connectie is en via de Experia Wifi met V10 niet.

De Solax is namelijk wel verbonden met de Experia Wifi want ik zie dat terug in de webinterface maar blijkbaar lukt of mag deze geen informatie versturen. Dit heeft tot begin dit jaar probleemloos gewerkt maar heb ik slechts 1 maal weer werkend gekregen nadat ik alles meerdere malen heb gereset waardoor zelf het hele huis van de stroom af was. Maar helaas was deze oplossing maar voor korte tijd een oplossing.

Ik denk toch echt dat er iets in de Experia Wifi of V10 is verandert waardoor heel veel Forumleden issues hebben. Wie kan mij vertellen hoe wij dit kunnen troubleshooten?

 

*admin: afgesplitst

Update: het lijkt in de Experia Wifi te zitten want ik heb de Solax nu via apart eigen Wifi accesspoint van Apple aan de V10 aangesloten en dan werkt de Wifi verbinding wel.

Lastige is dat je op de Experia Wifi niet veel kan instellen qua poorten etc dus ik zou niet weten hoe ik dat daarin moet oplossen.


Hallo @The Chiller , ik vermoed dat het te maken heeft met de wifinamen bij de Experiawifi's, die zijn na de laatste update voor beide wifibanden gelijk getrokken en sommige apparaten hebben dan moeite om verbinding te maken. Als je de experia wifi loskoppelt van de V10 en bij de V10de wifi activeert en de beide banden een verschillende naam geeft , of een van de banden (tijdelijk) uitschakelt, moet je wèl verbinding kunnen maken. Als die verbinding dan gelukt is kun je de wifi op de V10 weer uitzetten en de Experia wifi's aan en blijft de verbinding in stand.

Succes.

 


Update: het lijkt in de Experia Wifi te zitten want ik heb de Solax nu via apart eigen Wifi accesspoint van Apple aan de V10 aangesloten en dan werkt de Wifi verbinding wel.

Lastige is dat je op de Experia Wifi niet veel kan instellen qua poorten etc dus ik zou niet weten hoe ik dat daarin moet oplossen.

Kun je die accespoint van Apple niet gewoon blijven gebruiken? Andere WiFi naam uit laten zenden dan de Experia WiFi's. Dan zitten ze elkaar niet in de weg.

Op een WiFi punt kun je nooit iets instellen wat betreft poorten ofzo. Poorten forwarden doe je op een router. Dat zou dan dus de Experiabox zijn. En dat is helemaal niet nodig. Bij uw Apple accespoint werkt het ook gewoon zonder verder iets in te stellen toch?

Het probleem zit gewoon in de apparatuur van KPN. Laptop en mobiel verbinden daar wel mee. Voor andere apparaten heb je een WiFi punt van een ander merk nodig. Dat is zo ongeveer de korte samenvatting. 


Hoi, dat heb ik nu ook maar zo gelaten alleen staat deze AP naast de EW dus die zijn elkaar nu lekker aan het wegdrukken qua bandbreedte gebruik.

Hopelijk dat KPN het wel weet op te lossen want het zijn geen tropische apparaten maar gewoon normale WIFI dongle's. Het vreemde is dus ook dat de EW wel de connectie heeft staan met de Solax (dat zie ik in de webinterface) maar alleen het verkeer daarvan blijkbaar niet doorzet (wat zeker een jaar wel goed is gegaan).


@The Chiller welkom! Je hebt sinds kort via jouw Experia Box en Experia WiFi wat onenigheid met jouw wifi apparatuur lees ik. Het forum is een prima plek om tips en antwoorden te vinden!

Er zijn onlangs geen (wifi) updates voor de  Experia Box V10 gedaan, dat zit anders voor de laatste update van de Experia Box V10a. Dat betekent dat je daar niet mee te maken hebt. Zelf kan ik je wel helpen met KPN apparatuur, andere apparatuur valt buiten onze ondersteuning waardoor ik daar lastig iets over kan zeggen. Fijn om te zien dat er al hulp en advies toegesneld is in je topic. Ik hoop dat je er daarmee, of met je intussen gevonden oplossing, er uit komt. Mocht je nog een andere oplossing tegen komen of je ervaring willen delen, doe dit gerust! Mogelijk zijn andere forumbezoekers daar ook mee geholpen.