Skip to main content

Sommige apparaten in mijn thuisnetwerk krijgen geen IPv6 adres van de V14 box. Kan iemand mij misschien uitleggen waarom dit is?

Wat voor apparaten zijn dat? Ondersteunen die überhaupt wel ipv6?

Kan normale situatie zijn. Niet elk apparaat doet ipv6. Smartphone, tablets, laptops, pc,etc over het algemeen wel. Gadget en sensor apparatuur of ip camera etc vaak niet.

Dankjewel voor jullie reacties. Het vreemde is dat het apparaat wel een IPv6 adres had. Toen ik de naam veranderde was het verdwenen. 

Idem hier, hele avond bezig mee geweest, zit zelf ook in het netwerk vakgebied, maar die box 14 is echt hopeloos, heb uiteindelijk zelf een router aangeschaft en hier werkt het allemaal prima op,

voor het kpn dev team,

op de 10G lan port krijg je helemaal geen Ipv6

op de 2.5G port soms wel soms niet

en dan heb ik het over het publieke ipv6 adres

Is het echt zo dat het apparaat geen IPv6 adres heeft gekregen of zou het ook kunnen zijn dat het IPv6 adres simpelweg niet weergegeven wordt bij de  "Apparaat informatie".

Dit is een issue dat ook op de V12 speelt, ook daar wordt het IPv6 adres bij het éne apparaat soms niet getoond…

...en soms wel getoond...

...terwijl hij bij een ander apparaat altijd getoond wordt.

Is het echt zo dat het apparaat geen IPv6 adres heeft gekregen of zou het ook kunnen zijn dat het IPv6 adres simpelweg niet weergegeven wordt bij de  "Apparaat informatie".

Dit is een issue dat ook op de V12 speelt, ook daar wordt het IPv6 adres bij het éne apparaat soms niet getoond…

...en soms wel getoond...

...terwijl hij bij een ander apparaat altijd getoond wordt.

Hey ​@wjb , dit klopt ook idd, soms staat er geen IPv6 adres en soms wel,
echter zie ik bijvoorbeeld wel een IPv6 staat bij mijn PC, maar zodra je het IP checked online (Dus je publieke IP) krijg je geen IPv6, maar blijft hij hangen op IPv4.

Met een andere router heb ik dit probleem geheel niet, dus er is iets in de KPN Firmware wat niet helemaal lekker loopt.

Ik vraag mij af of KPN hiervan op de hoogte is? volgens mij is dit al maanden een probleem namelijk.

Het is al langer bekend dat de nieuwe KPN software problemen heeft met IPv6.

Als eerste werd dit gemeld op de V12 maar ondertussen ook op de V10 en (blijkbaar) de V14.

Wat voor een score krijg je op ipv6-test.com vanaf een apparaat waar geen IPv6 adres bij weergegeven wordt?

Het is al langer bekend dat de nieuwe KPN software problemen heeft met IPv6.

Als eerste werd dit gemeld op de V12 maar ondertussen ook op de V10 en (blijkbaar) de V14.

Wat voor een score krijg je op ipv6-test.com?

Op mijn PC krijg ik simpelweg dat IPv6 niet supported is, op een of andere manier krijg je geen adres via LAN.

Via WiFi krijg ik hem wel, en krijg ik dezelfde resultaten als in jouw afbeelding.

Reageer