Vanaf het moment dat wij een Fritz!box 7590 AX in huis kregen kan ik mijn Sonos apparatuur (gaat om een Sonos Connect) niet meer verbinden met de router. Ik heb al een half uur aan de lijn gehangen met de Sons helpdesk, geen resultaat. Fabrieksinstellingen van de Sonos hersteld, de Sonos app vernieuwd, het wifi wachtwoord veranderd (= het voorlopig laatste idee van de Sonos helpdesk), helpt ook niet.
In UK vond ik iemand met een Sonos Play en een Fritz!box 7590, zelfde probleem (21-10-2024), kan niet verbinden.
Wie heeft een oplossing?
Dus via de app kunt u geen netwerk (2.4- of 5Ghz) kiezen?
Wat gaat er wel en niet goed?
Ik kan gewoon de router kiezen, maar nadat het wifi wachtwoord is ingevuld (werkt goed bij alle andere apparaten) komt de melding “kan geen verbinding maken”.
Voor meer info zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/set-up-your-sonos-connect
Vermoedelijk is er een probleem met de versie van de controller en/of de connect is al wat ouder.
De Controller? Wat is dat?
De Connect is al wat ouder, maar vereist de Sonos 2 app, niet de Sonos 1. Dat laatste dacht de helpdesk ook, maar bij uitproberen moest het toch de Sonos 2 app zijn.
De ‘controller’ is de app waarmee je de connect aanstuurt. Probeer dan de connect te zoeken in het netwerk, indien gevonden moet je verbinding kunnen maken.
Ik ben blijkbaar niet duidelijk geweest. Met de controller, de app, kan ik de Connect vinden. Daarna kan de router vinden en kiezen. Dat werkt dus allemaal zoals het hoort. Na het intikken van het wachtwoord volgt de weigering “kan geen verbinding maken”. Er moet dus iets zijn in de router dat maakt dat de Connect niet verbonden wordt.
Heb je al is de telefoon een herstart gegeven.
ik heb het zelfde gehad contact met helpdesk kwam niks uit. Toen dacht ik herstart even de telefoon. En daarna werkte het gelukkig.
Dat zou mooi zijn. Geprobeerd, maar het heeft geen effect. Tijdelijke wifi-verbinding van de telefoon met de Connect werkt dus wel (want dat is de werkwijze), maar daarna overschakelen naar de router niet.
Heb je al geprobeerd om de Connect eerst bedraad aan het netwerk te hangen en configureren?
Daarna WiFi wachtwoord voor Connect instellen en de bedrade verbinding verbreken.
Recent nog niet, in het verleden wel, dat leverde niets op, maar ik zal het opnieuw proberen. Bedraad aan het netwerk hangen kan goed, ik heb op dit moment de Sonos naast de router staan. Laat van me horen.
Hoi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.