Skip to main content

Ik heb een sonos beam gekocht en deze verbindt met de app, maar valt er steeds uit. Sonos helpdesk geeft aan dat mijn instellingen voor mijn router op een bepaalde manier moet staan:

  Controleer of 2.4Ghz WiFi aanstaat.
2)     Indien mogelijk, geef 5Ghz WiFi een andere naam dan de 2.4 variant. Voeg bijvoorbeeld ‘-5G’ toe aan de naam.
3)     Controleer of de WiFi staat ingesteld op ‘BGN’. Andere mogelijkheden zijn vaak BG en GN.
4)     De instelling ‘AP Isolation’ (of ‘Client Isolation’) moet uitstaan. (Deze instelling is zelden beschikbaar)
5)     Pas het WiFi-kanaal aan van automatisch naar kanaal 1, 6 of 11.
6)     De beveiligingsmodus moet ingesteld staan op WPA2 met AES Encryptie.
7)     Zet UPNP aan indien dit uitstaat.
8 )    Zorg ervoor dat de WiFi bandbreedte op 20 MHz staat, 20/40MHz of 40MHz wordt niet ondersteund

Kan iemand mij helpen hoe dit zit? Klopt dit en heb je dan voor andere dingen in huis die op wifi gaan geen problemen? Regelt KPN dit of kan ik dat zelf doen of is er een andere oplossing?

Bedankt voor het meedenken,

 
 
 
 
 

ei?u=http%3A%2F%2Ftruckin.my.salesforce.com%2Fservlet%2Fservlet.ImageServer%3Foid%3D00D1N000002JMtd%26esid%3D0182K00000Q7GdY&d=2020-04-08T12%3A56%3A57.285Z
           

 Beste @CoVIs, welkom! Goede vraag. Het ligt er een beetje aan welk modem jij hebt. Als je de V7, V8 of V9 hebt, dan kan je alleen gebruik maken van de 2.4 GHz frequentie. Bovenstaande gaat dan sowieso niet op. Als je gebruik maakt van de V10 of V10A, kan je via onze servicetools één van beide SSID's een andere naam geven. 

 

De rest kan je zelf ook aanpassen, door in te loggen op de webinterface van de Experia Box. Dit doe je via http://192.168.2.254. Je gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken. LET OPV10A modem heeft wél een ADMIN wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.


Bedankt voor het antwoord. Ik heb een v10 router. 
als ik de ssid andere naam wil geven en op het linkje klik krijg ik de melding:

We kunnen je in deze servicetool helaas niet verder helpen door een technische beperking.
helaas loop ik meteen vast. 


Heb jij wellicht ook Experia Wifi's of Super Wifi punten aangesloten in je netwerk? Dan kan je de SSID's inderdaad niet splitsen en werkt de servicetool niet.


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, dus ik hoop dat je voldoende informatie hebt. Als je nog vragen hebben, laat het dan weten. 


Dag CoVIs,

 

Ik heb in het vrij recente verleden hier ook last van gehad, wat ik toen heb gedaan is in de router (ik had een V10A) de instelling Airtime Fairness uitgezet. Sindsdien heb ik nergens last van gehad.

Hopelijk heb je hier iets aan.

 

Groetjes,

 

Wesley


Dank je wel. Misschien weet iemand hoe ik die instelling kan uitzetten. Ik heb idd super wifi zodat ik overal ik mn huis wifi heb.


Dank je @Wesley0104 Top!!

Hierdoor werkt het bij mij ook weer.
Heb tijden de 5ghz uitgezet met een zeer lage WIFI snelheid (18mpbs).

Nu kan staat hij weer aan, Sonos Beam verbonden EN 120 mbs/s internet :D