Skip to main content

Ik heb bedraad een Sonos Boost op de Experia box aangesloten. Regelmatig wordt muziek op Sonos kort onderbroken en ook de TV geeft regelmatig aan dat de zender vastloopt en ik dit kan oplossen door even van kanaal te switchen. Dit wil je natuurlijk allemaal niet.

Als ik Sonos verbinding uit Experia box haal is probleem met TV opgelost. Maar dit steeds doen en geen Sonos ongestoord kunnen luisteren is natuurlijk geen optie. Zelfde apparatuur werkte wel probleemloos bij Ziggo in mijn vorige woning.

Iemand een idee?

 

Hi Ronny, welkom. Persoonlijk geen ervaring met een Sonos Boost, en kan zo niet bedenken wat de technische oorzaak zou kunnen zijn. Welk modem gebruik je? Al een keertje gereset om te kijken of dat helpt? Wellicht iemand anders hier nog wat kan bedenken...


Heb je alles rechtstreeks op de EB aangesloten? Welke EB heb je? Ik heb hier ook een Sonos Boost (+ Beam + Play One's) en dat draait zinder problemen. Kun je zien of de Boost inderdaad een eigen netwerk creëert? Dat kun je controleren door in de app te gaan naar Instellingen, Systeem, Over mijn systeem. Als je naar onder scrollt zie je de info (o.a. ip adres etc). Daar moet staan WM: 0


Waar een boost is om bedraad een eigen netwerk te creëeren om zo een betere en stabielere verbinding te krijgen, werkt dat bij mij niet goed. Als ik boost bedraad op het modem aansluit zorgt dat voor korte onderbrekingen in zowel de Sonos verbinding (even geen geluid) als TV (beeld stopt en pop-up om te schakelen naar andere zender). Nu Sonos op WiFi gezet en probleem is opgelost … vooralsnog. Zonde van de boost van ruim €100,— maar goed😊.


Waar een boost is om bedraad een eigen netwerk te creëeren om zo een betere en stabielere verbinding te krijgen, werkt dat bij mij niet goed. Als ik boost bedraad op het modem aansluit zorgt dat voor korte onderbrekingen in zowel de Sonos verbinding (even geen geluid) als TV (beeld stopt en pop-up om te schakelen naar andere zender). Nu Sonos op WiFi gezet en probleem is opgelost … vooralsnog. Zonde van de boost van ruim €100,— maar goed😊.

dat is inderdaad een vreemde. Het zou gewoon goed moeten werken. Zoals jij het probleem schetst denk ik dat je het in de EB moet zoeken. En zo'n Boost raak je zo kwijt via Marktplaats :wink:


Probeer maar eens geen bedraad te doen (sonos net wordt dan uitgeschakeld) en via wifi de sonos aanmelden.

Bij mij was dat de oplossing van 3 maanden internet ellende. Blijkbaar is  sonosnet en Experia id geen goed huwelijk:)