Skip to main content

Sinds twee weken heb ik twee KPN WIFI punten. Die werken op zich prima, alleen heb ik een probleem met mijn 3 Sonos speakers. Deze verdwijnen constant uit de Sonos controller app op IOS. 

Ik weet inmiddels ook wel wat het probleem is:

  • De Sonos speakers zijn verbonden met Super Wifi punt A
  • Telefoon met IOS is verbonden met Super Wifi punt B → Sonos controller laat geen speakers zien in de IOS app
  • Als de telefoon ook is verbonden met Wifi punt A dan zijn de speakers wel zichtbaar. Op zich vreemd natuurlijk in een Mesh netwerk
  • Dit probleem doet zich alleen voor in IOS. Binnen Android werkt het wel altijd goed.

Probleem is me wel duidelijk dus, maar geen idee hoe ik het kan oplossen, want het is behoorlijk irritant.

Hoi @influenza . Ik heb hier ook geen oplossing voor.

Misschien dat het forum van Sonos praktische tips heeft? 


@influenza jammer genoeg is het al enige tijd bekend dat de KPN-software en Sonos geen goede match zijn. Waar het aan ligt? Tja...helaas heb ik wel mijn vermoedens. De software van meerdere Experiaboxen en Superwifi's kunnen simpelweg niet goed omgaan met Sonos, slimme thermostaten, deurbellen etc. etc. Er wordt aan gewerkt volgens KPN maar ik lees ook dat dit nog geruime tijd kan duren. 

Bij mij thuis heb ik geen enkel probleem met Sonos, slimme thermostaten, deurbellen, slimme stekkers of wat dan ook. Maar ik maak dan ook geen gebruik van dat soort KPN-netwerkapparatuur. 

Eigenlijk best jammer dat het gewoon niet wil lukken met de achterliggende afdeling die verantwoordelijk is voor dit soort dingen. 


@SledgehammerNL ja ik zie genoeg issues met Sonos voorbijkomen. Het werkte zonder de superwifi punten wel prima overigens. Vreemde is wel dat het alleen op IOS een probleem is. Op de android telefoons en tablets van de kinderen geeft het geen problemen. 


@SledgehammerNL ja ik zie genoeg issues met Sonos voorbijkomen. Het werkte zonder de superwifi punten wel prima overigens. Vreemde is wel dat het alleen op IOS een probleem is. Op de android telefoons en tablets van de kinderen geeft het geen problemen. 

Het is zeker vaak een combinatie van factoren. Ik geef KPN ook niet de schuld van dit alles, maar bij die combinatie van factoren is KPN wel heel erg vaak betrokken. En dat is helemaal niet nodig.