Skip to main content

Heel veel problemen met superwifi, de eerste staat in de meterkast verbonden met experiabox 12. De tweede in de kamer op 8 meter afstand. Ik kan het tweede wifipunt niet draadloos verbinden, wel met een netwerkkabel in een switch. Als ik dat doe werken mijn Sonos boxen niet meer, daar zit er ook eentje van bekabeld in de switch.

ik heb alle Sonos boxen uit de stroom gehaald. De experiabox een harde reset gegeven. Toen de superwifi allebei een harde reset gegeven. Een tijdje gekoppeld aan het modem gehouden. Ze bleven allebei mooi groen branden. Toen een wifipunt in de kamer gezet. Het brand weer oranje. Geen idee wat ik nog kan doen, al heel veel contact gehad met KPN, alle stappen weer herhaald. Het helpt allemaal niet. De Sonos is nog steeds uit de stroom, verder geen WiFi gebruikt, alleen op deze tablet.

HELP ik ben hier al weken mee bezig.

 

*admin: afgesplitst

De meterkast is zeker niet de beste plek voor de eerste super wifi.  Daarnaast is de afstand Zeker voor de 5ghz band te groot want waarschijnlijk zit er ook nog een deur en een muur tussen.  Kan je ze op een andere manier plaatsen?


@MStrous gaat het op dit moment beter met de Sonos? Zo niet zou je dan aan kunnen geven of het advies van @Joep1965 helpt?


Wat voor switch is dat? Heeft die IGMP snooping?

 

Het is natuurlijk het beste, zeker als de afstand wat groter is, om die 2e superwifi dmv een switch bekabeld aan te sluiten. Moet het wel werken natuurlijk. 

De superwifii brand wel groen als hij in de switch zit?

 

Gebruik je de originele platte utp kabel van de Superwifi? 

Kabeltjes al eens gewisseld, om defecten uit te sluiten?


Ik heb het probleem niet zelf op kunnen lossen. Er is een KPN monteur gekomen. Hij heeft alle instellingen en kabels nagekeken en de wifi punten opnieuw ingesteld. Een aantal instellingen veranderd. Toen het probleem met KPN was opgelost deed de Sonos het ook weer. Heel blij dat ze mij zo goed hebben geholpen. 


@MStrous blij dat de monteur het op heeft kunnen lossen! Weet je toevallig welke instellingen aangepast zijn door de monteur?