Skip to main content

onlangs experia box gereset en sinds dien kan ik geen verbinding meer krijgen met play 1 sonos en is ook onze security camera BESDEA niet meer vindbaar.

Sonos play 1 al via ethernet aangesloten maar ook toen kon hij deze niet vinden. 

Al meerere topics gelezen. Er wordt ook verwezen naar het splisten van je wifi 2 ghz en 5 of iets dergelijks maar daar kom ik ook niet uit hoe ik dat moet doen. Wellicht heeft iemand de oplossing.

 

Ik heb:

  • geen versterkende wifi punten
  • ik heb alleen een sonos play 1
  • deed het voor de reset nog goed
  • ook de camera is drie maanden geleden via wifi verbonden aan de telefoon maar ook deze wordt nu niet meer gevonden.

Rara Chocolade vla

 

Hallo @Duke2020 !!! Kon je de camera (voor de reset) ook buiten je thuisnetwerk met 4G benaderen ?

Heb je de Experiabox een harde reset gegeven ? Zo ja dan werkt de box weer met de fabrieksinstellingen en dien je voor je Sonos speaker ook weer jouw nieuwe wachtwoord in te vullen.

Dat kan het wachtwoord zijn wat achter op de box staat (omdat je hem hebt gereset) of een wachtwoord wat jij na inloggen zelf verzint.


Dag Tonemelony,

 

dat hebben we geprobeerd maar om het wachtwoord te kunnen invullen moet je connectie kunnen maken en Sonos maakt geen connectie meer met de experia box. Het zelfde geldt voor de camera.


Wat de camera betreft nogmaals de vraag of je de beelden ook met 4G kon bekijken op je telefoon als je op een andere locatie was (buitenshuis)? Wat heb je voor Experiabox ?

Wat de Sonos play 1 betreft zie link https://www.bcc.nl/blog/producten/8-stappen-je-sonos-speaker-aansluiten/

 


Dag Tony,

 

dat 8 stappenplan hebben we allemaal gedaan maar zoals gezegd het lukt de sonos niet meer om contact te maken met de experia box waardoor wij deze ook niet kunnen vinden op het netwerk. Sonos app geeft aan dat hij een netwerk heeft gemaakt maar die is vervolgens niet te vinden voor ons ook niet manueel.

Camera is niet toegankelijk via 4G.

NOgmaals alles werkte voor de reset dus het lijkt er op dat het in toch in de instellingen van de box zit. Ik heb al ergens gelezen dat je verschillend GHZ kanalen kunt hebben maar ik weet niet waar ik dat moet instellen.

 

Wij hebben de  V10

 


Je weet zeker dat de WIFI aan staat op je V10? 

Om je netwerk te scheiden zie onderstaande link hoe je dat kan doen.

Link

 


@Duke2020 De 2,4 GHZ en 5GHZ kun je apart instellen in je V10 !!!

 

 

Wat betreft je camera moet je een paar poorten forwarden in je router om de beelden op je telefoon te kunnen zien als je geen gebruik maakt van je thuisnetwerk.

Heb jij dit ooit zelf gedaan toendertijd ?