Skip to main content

Net glasvezel van kpn. Nu al de tweede box 12 met hetzelfde probleem. Spontaan een paar keer per dag start ie opnieuw op.

In de log zie ik wel dat er steedseen apparaat verbinding maakt via wifi en ongeveer een minuut later wordt de verbinding weer verbroken.

Dit blijkt mijn solar omvormer te zijn. Het opnieuw verbinding maken met wifi en de juiste inloggegevens werkt niet, verbinding in log nog steeds verbroken na een minuut.

Dan de omvormer vd stroom en resetten, Nu weer proberen.

Weer verbroken, morgen maar even navragen bij solaredge.

 

Zou het kunnen zijn dat de box 12 herstart omdat het logboek te groot wordt?

Hoi @blablablaap . Welkom op het forum.

Als die box12 spontaan opnieuw opstart kan dat met je eigen netwerk te maken hebben. Maar het kan ook met de toevoer van het signaal te maken hebben.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Vind je het goed dat ik daarna de lijn doormeet en een globaal overzicht van je netwerk opvraag? ( ik kan geen privacy gevoelige dingen zien. Alleen een schematische opbouw van wat er in je netwerk zit)

 

 


Erwin, ik heb van de monteur een experiabox v10 gekregen. Nu werkt alles prima, ook de solaredge geen problemen.

Mijn netwerk nakijken is dus niet nodig. Ik ken nu twee mensen die ook de box 12 hebben en zij hebben ook veel problemen.

Miskoopje? misschien niet geschikt voor glasvezel?


Erwin, ik heb van de monteur een experiabox v10 gekregen. Nu werkt alles prima, ook de solaredge geen problemen.

Mijn netwerk nakijken is dus niet nodig. Ik ken nu twee mensen die ook de box 12 hebben en zij hebben ook veel problemen.

Miskoopje? misschien niet geschikt voor glasvezel?

Fijn dat het nu stabiel is.  De box12 staat in menig huishouden en draait daar stabiel.  Ik kan echter niet ontkennen dat de v10 ons ‘vlaggenschip’ is qua stabiliteit. 

Waarom soms de box12 voor issues zorgt is mij eerlijk gezegd soms een raadsel. 


ja ik ben ook blij dat het nu probleemloos werkt, behalve de netflixapp die steeds op audio 5.1 gaat staan, waardoor er geen geluid komt uit de 2.0 tv..

Het zou kunnen dat de box12 in combinatie met glasvezel niet goed werkt. Adsl op deze box werkt wel goed.

Even een update regelen via Sagemcom?