Skip to main content

Dag KPN-ers,

 

ik ben bezig met de installatie van een chromecast met google tv. Op zich is het gelukt. Ik wil echter niet via mijn stem een en ander bedienen, maar gewoon met de afstandsbediening en het toetsenbord wat dan verschijnt. Daarom heb ik in onder instellingen van mijn account wat op tv verschijnt als je de ingang van de chromecast kiest de “Google Assistent” uitgezet (onder privacy). Tevens heb ik onder “systeem” → “toegankelijkheid”  de optie “talkback” uitgezet. Ik krijg echter de optie “spraakservices van google” onder “tekst naar spraak” niet uit. Ik doe kennelijk iets niet goed wat als ik bijvoorbeeld een app zoek om te installeren op de chromecast dan begint er een stem tegen mij te praten en dat wil ik niet. Ik heb ook al verschillende opties geprobeerd via de google home app, maar zonder resultaat. Heeft iemand een oplossing?

Bedankt voor het meedenken!

Hoi @Forumgebruiker62, welkom terug! Ik heb niet specifiek verstand van dit apparaat maar kun je de microfoon op het apparaat niet gewoon uitzetten?


Tevens heb ik onder “systeem” → “toegankelijkheid”  de optie “talkback” uitgezet. Ik krijg echter de optie “spraakservices van google” onder “tekst naar spraak” niet uit.

Kan je de "tekst naar spraak" ook niet uitzetten als de "talkback" nog aanstaat?


Dag @wjb en @Thomas,

Bedankt voor de reacties! 

De microfoon en camera staan al uit. Geprobeerd om terwijl ik talkback aan had gezet de “spraakservices” uit te zetten, maar dat lukt niet. Het is ook geen “schuifoptie”, maar gewoon een rondje wat wel blauw is ingekleurd. Talkback weer uitgezet. Als ik talkback aanzet “praat” de tv wel veel maar dan als ik het uitzet. In het laatste geval eigenlijk alleen als ik zoek naar apps. Ik dacht ik vraag hier maar eens om info. Ik wil zo veel mogelijk opties van camera, geluid, spraak en opname e.d. uit hebben. Bedankt voor het meedenken. 


@Forumgebruiker62

Heeft u deze pagina van Google zelf ook al gelezen?

https://support.google.com/googletv/answer/10070337?hl=nl

 

Is het mischien niet de TV zelf even hardop gedacht.

 

 

 


Ohh zo, dat hij voorleest. Ik dacht dat je de spraakassistent bedoelde. 
Nu snap ik ook waarom je met talkback bezig was.

Ik heb er alsnog niet echt een verklaring of iets voor, ben je er inmiddels achter wat het was?
Zoals Galdor hierboven noemt kan het ook nog zijn dat de TV zelf voorleest