Skip to main content

Hoi!

Afgelopen weekend heb ik (niet bij mijzelf thuis) geprobeerd om 2 Experia Wifi punten opnieuw aan te sluiten en werkend te krijgen achter een Experiabox V10, de derde EW is nog onderweg. Ik zal niet teveel uitwijden over de frustraties met resetten, het SSID dat even correct wordt overgenomen van de Experiabox en daarna ‘herstelt’ naar oude instellingen (ouch, dat heb ik vandaag ontdekt dat dat by design is - moet dus inloggen op de EWs om het handmatig te overrulen), maar heb nog een onduidelijkheid die ik nergens kan terugvinden in een handleiding of op het forum. Wellicht kan hier iemand het bevestigen of toelichten:

  • De twee nu aanwezige EWs (de derde komt dus deze week binnen) kregen volgens de DHCP lijst de IP adressen 192.168.2.10 en 192.168.2.3 - niks bijzonders. Probeer ik  192.168.2.10 in de browser te laden, dan laadt de EW beheerpagina prima en kan ik inloggen. De 192.168.2.3 komt bij het laden echter in een loop terecht die continu wisselt tussen .3 en .10 (heel snel achter elkaar) en het op een gegeven moment voor gezien houdt met een ‘pagina laden mislukt’. Zouden beide EW beheerpagina’s gewoon moeten kunnen laden? Of is ook hier iets wat ik zou moeten weten? 

Thanks alvast!

Hallo @Korakal , je hoeft slechts op 1 wifipunt in te loggen om iets te wijzigen, dat wordt automatisch overgenomen door de ander.

 


Hi @JanD, dankjewel voor jouw bericht. Maakt het dan nog uit welke van de twee of drie ik de aanpassing op uitvoer? (gezien er maar één echt benaderbaar is)


Hi @JanD, dankjewel voor jouw bericht. Maakt het dan nog uit welke van de twee of drie ik de aanpassing op uitvoer? (gezien er maar één echt benaderbaar is)

Hallo @Korakal , nee, dat maakt niet uit.

Â