Skip to main content

Kan ik als de superwifi eraf haal de SSID (hidden) van de modem op enable zetten.

Of is er een andere manier om de hidden SSID zichtbaar te maken ?

Zodra je de "super"WiFi's weer aansluit zal de wifi van de Experia Box toch weer uit gezet worden tenzij je een V10a hebt.


De SuperWiFi's gebruiken onderling een hidden SSID. Daar heeft de KPN Box of Experiabox niks mee te maken. Je kunt er ook niks op instellen. Het is een verbinding waar je zelf geen enkele toegang toe hebt.

Als je de SuperWiFi's aansluit, dan gaat het WiFi van de Experiabox of KPN Box uit, tenzij je een v10a hebt. Het gaat dus uit. Het word niet hidden ofzo. 


Bedankt voor de snelle reactie. Begin de werking van de superwifi te snappen. Kijk ik in de SSIDwifiannalyser zie ik ook op kanaal 3 ( heb ik gewijzigd van 10 naar 3 )een wifi signaal 2.4MHz. Dus ondanks dat de super wifi aangesloten is zend de modem op kanaal 3 toch uit. Kan ik hierop een wifiversterker zetten ?


De SuperWiFi's gebruiken onderling een hidden SSID. Daar heeft de KPN Box of Experiabox niks mee te maken. Je kunt er ook niks op instellen. Het is een verbinding waar je zelf geen enkele toegang toe hebt.

Als je de SuperWiFi's aansluit, dan gaat het WiFi van de Experiabox of KPN Box uit, tenzij je een v10a hebt. Het gaat dus uit. Het word niet hidden ofzo. 

Excuses als dit niet mag en ik een nieuwe thread moet openen (maar alle info bij elkaar lijkt me ook wel handig?). Ik heb net een KPN Sagemcom Box 12, en zag ook dat hidden SSID en begrijp dat dat van de Box 12 komt. In de wifi config van de Box 12 zie ik geen vinkjes aan staan die verklaren waarom er een hidden SSID zou zijn, en ik heb geen super wifi boxen.

Neem ik terecht aan dat als er een hidden ssid zichtbaar is, er dus een zender actief is, en dat dat een andere zender is dan het SSID wat ik wel bewust in de lucht heb op de box 12? Zitten die 2 zenders elkaar dan niet dwars, waardoor het signaal slechter wordt (dat is de reden waarom ik op zoek ben naar of/hoe ik dat hidden SSID uit kan zetten).


Het hidden SSID van de KPN Box is er gewoon altijd. Ook als er geen SuperWiFi's zijn. Het kan niet uitgezet worden. Het zit elkaar niet in de weg.