Skip to main content

Beste allen,

Een tijdje geleden samen met veel hulp van @wjb mijn thuisnetwerk ingesteld, geanalyseerd etc.

Uiteindelijk alles werkend gekregen, eruit gekomen dat 1 van mijn AP's ook als IGMP proxy functioneerde en daarmee de STB-400 foutmelding op mijn 4k tv ontvangers veroorzaakte.

Nu dat had ik zoiets van, het wordt tijd voor een upgade, dus heb ik 2 Unifi AP lite's gekocht. Deze geconfigureerd met de unifi netwerk controller software (welke in een docker op unraid draait) en alles werkt voor WiFi. Zo fijn om 1 SSID te hebben :D

Alleen nu is het probleem met de STB-400 weer terug . . . 

Nu heb ik veel instellingen gecontroleerd, zowel op mijn managed switches (om zeker te zijn dat igmp nog steeds op v2 draait en zonder querier) als in de unifi controller software. Hier kan ik alleen IGMP aan / uit vinden, ik kan geen versie selectie mogelijkheid vinden.

De versie van de controller software die ik heb draaien ondersteund geen data collectie maar wel een WiFi experience collectie (welke overigens constant boven de 90% zit)

Verder staan de volgende opties wel aan / uit:

UAPSD - uit

multicast enhancement - uit

high performance devices - aan

BSS transition - aan

Proxy ARP - uit

L2 Isolation - uit

Legacy support - aan

Enable Fast Roaming - aan

Gast Netwerk - aan (ga deze nog omzetten naar een eigen Vlan)

 

Ik zal vast iets over het hoofd zien, maar ik weet helaas niet wat.

Iemand een idee?

@wjb eth4 en 5 met Vlan 4 untagged, geen andere Vlan's.

Vlan 4 van de andere poorten als tagged afgehaald.

1 STB omgeklikt naar poortje direct op ER.

Blijft hangen op 85%

Opnieuw software ophalen, mislukt. Internet ligt eruit, PPPoE verbroken.

PPPoE hersteld, software ophalen gelukt. 

Herstart, blijf hangen op 85%, PPPoE en dus internet ligt er weer uit.

 

STB's aangesloten op LGS308, Vlan 4 van poorten individueel afgehaald, alleen tagged naar LGS308 en LGS318. terug in oude situatie. STB-400 terug, wel werkend internet.


Excuus correctie. Stb komt niet meer online blijft hangen op 85%

Zowel op switch als op ER 

extra firewall ruling uitgezet. Geen effect.

Stb waarmee niet getest werkt wel, met foutcodes

 

 

 


Software download en installatie van die software lukt wel. Zelfde issue bij toewijzen andere vlan.


Er-12 voorzien van laatste firmware. Voor nu werken de tv's weer. We gaan zien of de foutmelding dan ook weg is.


Hoewel het testen lastig is, lijkt het probleem op dit moment weg.

Ik denk dat uiteindelijk de oorzaak was, als het probleem idd weg is, de oudere firmware van de ER-12. Zag namelijk wel wat fixes voor IGMP in de release notes staan.

We gaan het allemaal nog even aankijken.