Skip to main content

Goedendag,

 

Ik heb sinds een tijdje glasvezel (1G up en down) en 1 kastje voor iTV.

Ik heb mijn modem naar een Dlink DGS 1510-28P switch waar 2 camera's (en een NVR1218 van Synology) 2 access points van Unifi en mijn Unifi cloud key op PoE draaien en de rest van de spullen ook op aangesloten zit.

(Vaste PC's, nVidia Shield, TV, Marantz receiver, Bluesound Node 2i enz, verder niets geks)

Zodra ik het iTV kastje aanzet (Arris VIP5202) speelt het beeld een paar seconden en zegt ie uiteindelijk: stb-nmc 400, dat er geen verbinding is tussen de iTV en modem. 

De modem en iTV zijn via een DIRECTE kabel aangesloten. De rest van het huis op de Dlink switch. Er gaan 1 kabel van het modem naar de switch toe.

Als ik alleen het modem en iTV aanzet, zonder de switch, werkt alles goed. Zodra ik de switch er weer bij aansluit, krijg ik haperend beeld en de foutmelding.

De KPN monteur is hier 2 keer geweest en zegt dat er IETS wat via de switch verbonden is, zorgt dat er niet genoeg bandbreedt is voor de iTV. Kan zelf de VPN naar mijn werk zijn, of de Unifi Cloud Key Controller (daar haalt de KPN Box 12 ook de Wifi Instellingen vanaf als ik de cloud key heb draaien en ik zet de Box 12 aan...)

Nu heb ik dus GIGABIT, en nog is het niet krachtig genoeg om iTV te kijken wat max 80 MBits zou moeten trekken. 

Wifi van de KPN Box 12 staat uit.

Hebben jullie enige ervaring met dit rare euvel, en eventueel tips?

 

Groetjes Ronald 

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Koppel de Unifi accesspoints en de cloudkey eens los van de switch?

Heb je het issue dan nog steeds?


Dit heeft niets met snelheid te maken. Maar op 1 of andere manier met igmp snooping.


Dit heeft niets met snelheid te maken. Maar op 1 of andere manier met igmp snooping.

En waarschijnlijk ook niet met IGMP snooping maar met broadcast storms of een tweede IGMP proxy server c.q. IGMP repeater die zich op het netwerk aanmeldt.


Ik heb IGMP op mijn Dlink aangezet. Verder niets gedaan want de iTV zit niet op de switch maar direct in het modem.

 

Ik hou het even een paar dagen in de gaten.

 

Bedankt zo ver.


Goedemorgen,

 

Na van alles geprobeerd te hebben, wat leek te werken, was IGMP snooping aan op de Dlink, maar na een paar dagen toch weer niet werkend. 

Ik ga eens proberen zonder de Unifi controller, en MLD snooping aanzetten.

 

Ik hou jullie op de hoogte.


Goedemorgen allen,

 

IGMP snooping, storm control en loopback detection lijken ervoor gezorgd te hebben dat alles nu werkt naar behoren. Ik heb MLD snooping niet aangezet en ook de Unifi controller werkt gewoon naar behoren, zelfs met IGMPv3 snooping aan. 

 

Bedankt voor alle tips.

 

Groetjes Ronald 


Heb je jouw Unifi accesspoints in een mesh configuratie geconfigureerd?


Nee, ik heb ze allebei bedraad aangesloten, en ik heb de MESH functie uitgezet.

 


Nee, ik heb ze allebei bedraad aangesloten, en ik heb de MESH functie uitgezet.

Oké, dat zou theoretisch namelijk een oorzaak kunnen zijn van broadcast storms.