Hallo allen,
Sinds dat ik ben overgestapt naar KPN, heb ik redelijk constant een foutmelding STB-NMC-400 op mijn beide 4K STB's. Mijn internet lijkt het op deze momenten wel te blijven doen.
Reden dat ik dit post in thuisnetwerk is omdat ik geen NT noch een experiabox gebruik, welke ik met hulp van
Deze foutmelding komt voor op beiden van mijn STB's, maar voornamelijk in de avond. sporadisch over de rest van de dag, maar misschien dat het mij dan niet opvalt omdat ik zelden overdag TV (kan) kijk(en).
Mijn thuisnetwerk is wat groter dan gebruikelijk. Mijn TV's zitten aangesloten op een LGS308P managed switch van linksys, de STB's hebben de Vlan van iTV tagged staan (ook getest met tagged internet Vlan, geen soelaas) en IGMP V2 staat op deze Vlan aan inclusief ‘immediate leave’ en ‘auto learn mrouter ports’. Querier Source IP Address staat naar het IP van de switch zelf (dit gebeurd als ik ‘auto’selecteer).
Inmiddels ben ik ook al enige tijd de logs van de router en 2 managed switches aan het verzamelen. Hierin komt erg weinig naar voren, wat voor ik kan rijmen met de iTV Vlan.
Als ‘laatste’ redmiddel heb ik nog geprobeerd om de standaard DNS van google / cloudflare naar KPN zelf te doen (ofwel 195.121.1.34 & 195.121.1.66), helaas zonder resultaat.
Iemand nog enig idee wat ik zou kunnen proberen?
(p.s. niet geheel gerelateerd. Als ik 1 van mijn 2 switches herstart, vliegt mijn PPPoE er ook uit, maar intern verkeer blijft bestaan, na 30 seconden is pppoe weer terug, wat mij doet denken dat classic spanning tree ergens activeerd, maar ook hier ben ik nog niet achter)