Skip to main content

ik wil graag van thuis uit werken met steamwebphone alleen hij doet het niet heb edge chrome en firefox geprobeerd. en bij een ziggo modem werkt het wel, nu hoor ik dat het een poort is in het modem hoe kan ik dit activeren? heb met de ict van mijn werk al van alles geprobeerd. is er wel een mogelijkheid om voip te bellen via dit modem?

Hallo @gerardver , als je een telefoon aansluit op de PHONE1-poort van het modem bel je meteen via VOIP. Via internet bellen is perdefinitie voip-bellen.

 

 


het gaat om dit programma

 


Ik denk dat je wel een belservice als Skype (deed ik vroeger met een headset, heb nu al zeker 10 jaar geen Skype meer) of externe VoIP service (als Cheapconnect) voor moet hebben. Er moet een “drager” zijn voor de verbinding. En dan bedoel ik dus niet alleen het internet.

Je telefoonnummer via KPN kun je uitsluitend gebruiken via de phone-poort. Dat is bij je thuis dus PSTN.


Hoi Gerard, welkom op het forum! Waar gaat het precies mis? Het installeren van het programma is gelukt als ik je screenshot zo zie. Wat gebeurt er als je daadwerkelijk een gesprek probeert te gaan voeren.

Ik ben zelf niet bekend met dit programma, maar ik begrijp (na een beetje Googlen) dat er ook SIP gegevens ingevuld moeten worden. Dat zullen dan gegevens van de VoIP service moeten zijn die jouw bedrijf gebruikt. Dat staat correct ingesteldvolgens de informatie vanuit jouw IT?


Hi,

Ik weet dat de vraag al 5 maanden oud is maar, ik schrijf het voor mensen dat dit nog ooit gaan zien. Op mijn werk gebruiken wij ook Steam voor bellen, ik zat zelf heel erg lang bezig om voor mensen met KPN router het mogelijk te maken om vanaf huis te werken.

Ziggo werkt zonder problemen, KPN helaas niet en dat komt omdat, de experiabox niet goed omgaat met de NAT ALG voor SIP. Hierdoor komt de RTP (spraak) niet door.

Er is toch wel een oplossing voor het is me gelukt om bij een persoon het probleem op te lossen door middel van Port Forwarding. Het gaat over port 5060 die geforward moet worden naar de PC/ Laptop.

Bij KPN router heet Port Forwarding wat anders, ik denk dat jouw ICT Support jouw daarbij kan helpen.

De persoon bij welke het wel werkte had ook geen telefonie, misschien komt het ook daar door. Maar de Port Forwarding moest sowieso aan staan.