Skip to main content

Sinds de laatste grote  update moeten we regelmatig de decoder in de woonkamer resetten!

Komt dit door verouderde apparatuur?

Tevens blijft de wifi in huis slecht ondanks de repeaters! 

 

Hoi @Marco vh! Waarom moet de ontvanger zo vaak gereset worden? Wat voor problemen spelen er op de ontvanger en voer je de reset uit op de manier die hier onder stap 2 omschreven staat?

Wat de wifi betreft, als je repeaters van KPN aangesloten hebt raad ik je aan om de Wifi Manager te doorlopen. Deze neemt de repeaters dan ook mee wanneer de instellingen aangepast worden en ik hoop dat je daarna verbetering merkt! 


 

Hoi @Sanne_M  ontvanger loopt vast, zwart beeld.

Tevens zit er zeer regelmatig een te grote vertraging in de "functie" toetsen (gids en menu), nee op dit moment ben ik niet heel tevreden over KPN en zit er toch al een jaar of 10.

Resetten dmv uit en aan zetten.

De wifi manager is leuk, daardoor heb ik de repeaters destijds gekregen. Maar lost niks op, ik heb de manager niet nodig om te weten dat op de logeerkamer en zolder na genoeg geen wifi ontvangst is, dat vertellen de kinderen mij wel. 🙈

Toen de repeaters kreeg kon je ze nog op aparte kanalen zetten, maar dat kan ook al niet meer.

 


Om te beginnen met de ontvanger...Is deze direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet bekabeld wel goed? Welk type ontvanger heb je?


Ontvanger is direct aangesloten, geen splitsingen.

Bekabeld internet........ euhhhh ja, maar alles is draadloos, muv de ontvangers.

Ontvanger arris vip2952.

Experiabox v10


Ehm dat is een lastige.  Je zou nog kunnen proberen om een andere kabel te gebruiken maar dan houdt het wel een beetje op. Een medewerker zal daar verder mee aan de slag gaan. Maar wat gaat er mis met de Wi-Fi?


Daarom de vraag, want het is sinds de laatste update!

De wifi is gewoon ruk, maar dat is volgens mjj een kpn probleem. Iedereen die ik spreek met een kpn aansluiting heeft het er nl problemen mee, repeater of super wifi maakt blijkbaar weinig verschil.

Maar daar LIJKT niks mee te gebeuren.


Wi-Fi is Wi-Fi of je dat nou via provider a of b hebt maakt niet zoveel uit. Ik heb prima Wi-Fi overal in huis en tuin. Maar je moet er wel wat voor doen. Als je op iedere verdieping een bekabelde Wi-Fi versterker zet heb je overal uitstekend Wi-Fi. Met alleen een modem ga je het niet meer redden gewoon omdat er teveel Wi-Fi in de lucht is. 


Wat een kul argument, boven staat een repeater op de kamer naast de logeerkamer (bedraad) en toch is het op de logeerkamer ruk.

Wat ziggo doet weet ik niet, maar daar heb je in deze huizen geen repeater nodig en geweldige wifi in heel het huis.

Je hebt verschillende wifi standaarden de ieee 802.1..

En dan kun je ook nog bepalen op welke sterkte dat signaal word verzonden.

Aub niet zomaar iets roepen.


@Marco vh Wat als je de reset dan doet volgens stap 2? Dus echt de software opnieuw installeren. Hoe gaat het daarna? 

De Wifi Manager vertelt je niet alleen of de wifi slecht is, die past juist instellingen aan om te zorgen dat het beter wordt. 🙂 Vandaar mijn tip om hem nogmaals te doorlopen met de versterkers aangesloten. Ik ben benieuwd hoe het dan op de logeerkamer gaat! 


Zal vd week eens kijken, naar de terug naar fabrieksinstelling. 😁

Wifi zet ik handmatig op een kanaal, met de manager is het bij mij juist vaak dat hij hem naast/op die van de buren zet. Dit is echt niet een lokaal probleem, maar een algemeen kpn probleem. Mijn buren en een achterbuurman (zelfs met superwifi) krijgen de wifi niet goed. Die met superwifi word die nog overstemd door de ziggo router vd buren.

Het lijkt alsof ziggo veel sterker is en kpn dat niet "wil" erkennen.

 


Top! Ik hoop dat die voor wat verbetering gaat zorgen. 

Persoonlijk zit ik hier met enorm veel Ziggo netwerken in de buurt en heb via mijn KPN wifi totaal geen problemen. 🙂 Dat het een algemeen probleem is herken ik dus niet. Als handmatig instellen je voorkeur heeft, gebruik je dan een Wifi Analyser app om te zien welke kanalen het drukst bezet zijn en doet deze dit voor zowel 2,4 als 5 Ghz? Welk type repeater heb je aangesloten? Een zwarte vierkante of een witte vierkante? Pas je de wifi kanalen aan via de webinterface van de repeaters of die van de Experia Box en welk type Experia Box heb je?


Ik zit ook met veel ziggo in de buurt, maar de kpn is hier echt problematisch. Idd wifi analyser voor het meest vrije kanaal en op de zwarte repeaters instellen.

De V10 wifi staat automatisch uit bij repeaters, maar dat wist je wel 😜


Haha klopt, daarom de vraag welk type Experia Box je hebt en welke repeaters. 😉

Hmm, de wifi is dus zwak op zolder en op de logeerkamer, ondanks dat je een repeater op de kamer naast de logeerkamer hebt staan. Deze is met een rechtstreekse kabel op de Experia Box aangesloten? Hier zit geen apparatuur tussen? Zo nee, wat als je de Experia Wifi dan op de gang tussen de twee kamers zet bijvoorbeeld? 

Mocht dat ook geen uitkomst bieden, wanneer heb je dan voor het laatst de Wifi Manager doorlopen? Als het bereik met de huidige apparatuur nog niet toereikend is ben ik benieuwd wat het eindresultaat van de Wifi Manager is en of je wellicht in aanmerking komt voor een alternatieve gratis oplossing. Mocht dat het geval zijn dan kun je daarna altijd de instellingen handmatig weer terugzetten naar een beter kanaal. Laat je me weten wat het eindresultaat is? Ik ben benieuwd. 


Ik zal hem morgen weer eens proberen🙈


Ik wacht de resultaten vol spanning af! 🤞🏻


29, 21 en 21 waarbij ik de 21 raar hoog vind.…

Na de manager 41, 35 en 24.

Beneden, boven en zolder.

 


Dat zijn goede snelheden! Hij komt als eindresultaat met gratis oplossingen wanneer je onder de 20 Mbit/s zit, dat is bij jou niet het geval. Hoe is de wifi nu op zolder en in de logeerkamer? 


Reageer