Skip to main content

Sinds een week of 2-3 hebben wij thuis meerdere problemen met interactieve TV, wifi, internet in zijn algemeenheid, streamen via Google Chromecast en Netflix (via interactieveTV-app). Het lijkt erop dat deze problemen begonnen zijn, na de laatste update van de interactieve TV (nieuwe menu e.d.).
Hieronder een lijst van problemen:

  • TV beeld hapert vaak.
  • Na deze storing is er vaak de melding : Geen informatie beschikbaar”, i.p.v. zenderinformatie
  • Het menu, mijn opnames e.d. is hierna ook niet toegankelijk meer.
  • Op standby zetten en weer aanzetten helpt vaak wel.
  • Netflix (kanaal 200 op app) werkt vaak niet, of hapert na kleine 3-5 minuten. Gaat dan laden tot 25% en slaat vast. Herstart is dan nodig, maar lost na volgende storing niets op.
  • De Wifi (zowel 2,4 en 5GHz) valt vaak uit.
  • Internet bekabeld valt ook geregeld uit. Aangezien ik vanuit huis werk is dit echt een no go!
  • Streamen van Netflix vanaf de mobiele telefoon via Google Chromecast geeft zelfde problemen als via de TV app, wifi valt uit dus einde oefening.

Wij hebben de onderstaande apparatuur:

  • Modem: Experia box V10 (ZXHN H369A)
  • Wifi verstewrker: Arcadyan dual band 2,4/5GHz (direct aangesloten op experdiabox)
  • TV decoder beneden: Arris VIP 2952 V2 (direct aangesloten op experiabox)
  • TV decoder boven: Arris VIP 2952 V2 (direct aangesloten op wifi-versterker)

Ik heb onderstaande zaken al (via de service-tool en handmatig) uitgevoerd, zonder blijvend resultaat:

  • Reset TV decoders (van het spanning af, en software nieuw geïnstalleerd).
  • Modem van spanning en via service tool nieuwe herstart.
  • Glasvezelmodem van spanning gehaald.

Vanzelfsprekend heb ik bovenstaande oplossingen vanuit de bron (glasvezelmodem) tot aan de laatste aangesloten apparatuur toegepast.
Echter de problemen blijven.

Dus wie kan mij helpen??
Morgen moet er echt weer gewerkt worden en zonder (stabiel) internet zie ik dat niet gebeuren!

Goedemiddag @Ex_Ziggo_enzo, welkom op het forum! Bedankt voor je uitgebreide gegevens en analyse. We kunnen een hoop overslaan zo!
Alle problemen die je beschrijft lijken als grondsoorzaak de slechte verbinding tussen ons en je experiabox te hebben. Ik heb eigenlijk nog maar een paar kleine dingen die we uit kunnen sluiten.
Zou je nog een andere internetkabel kunnen proberen tussen het glasvezelmodem en je experiabox? (en hoe groot is deze afstand ongeveer? Heb je verder nog geavanceerde instellingen aangepast op je experiabox?

Zou je ook eens een speedtest kunnen doen via bijvoorbeeld www.fast.com


Goedemiddag @Ex_Ziggo_enzo, welkom op het forum! Bedankt voor je uitgebreide gegevens en analyse. We kunnen een hoop overslaan zo!
Alle problemen die je beschrijft lijken als grondsoorzaak de slechte verbinding tussen ons en je experiabox te hebben. Ik heb eigenlijk nog maar een paar kleine dingen die we uit kunnen sluiten.
Zou je nog een andere internetkabel kunnen proberen tussen het glasvezelmodem en je experiabox? (en hoe groot is deze afstand ongeveer? Heb je verder nog geavanceerde instellingen aangepast op je experiabox?

Zou je ook eens een speedtest kunnen doen via bijvoorbeeld www.fast.com

Beste Thomas,

De kabel tussen de glasvezelmodem en de experiabox is een “out-of-the-box” cat6 kabel van 1,8m. Ik heb echter op aanraden van een collega op het werk (heeft ook KPN en zelfde soort problemen gehad) de experiabox een harde reset gegeven (via pin onderaan, naast voedingspunt). Dit heeft vooralsnog geholpen zo te zien. Sinds die reset geen probleem meer gehad (cross fingers).

Dus voorlopig lijkt de storing verholpen te zijn. Alles werkt weer zoals voorheen en storingsvrij.

Dit draadje kan als gesloten worden beschouwd.

Bedankt voor je input.


Zo, daar ben ik weer.

We zijn een week verder en de problemen lijken sinds gisteravond weer de kop op te hebben gestoken. Netflix stopt met streamen, laad vervolgens tot 25 % om te slotte te blokkeren (foutmelding dat het netwerk heeft gefaald). Tijdens en na deze fout branden (kort) de lampjes “service” oranje en “internet” rood.

Het tv-beeld hapert weer kort en vertoond af en toe zelfs blokjes. Na deze storingen staat onderin het scherm bij de zenderinformatie “geen informatie beschikbaar”. Het uit- en aanzetten van de tv-box lijkt (kortstondig) te helpen.

Wifi, valt ook weer om de zoveel tijd uit, dus streamen via de Google Chromecast werkt dan ook niet.

Toch maar eens (opnieuw) gaan bellen en wellicht gebruik gaan maken van een modem-wissel?

Mocht iemand nog andere ideeën hebben, ik sta er voor open.


Ik stuur je even een privébericht @Ex_Ziggo_enzo!