Skip to main content
Beantwoord

Storingen bij Airable internetradio wifi en bekabeld

• 19 januari 2025
  • 4 reacties
  • 187 keer bekeken

wieleke
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Ik heb constant wegvallen van de verbinding van de radio stations

Ik had dit gemeld bij Airable en die zeggen het volgende

Hi airable only provides the link to the streamingstations . If the station starts to play we have done or job

eerder schreven ze .

I have seen a solution to this , but it is technical. Fom your router , in the firewall section, tryto ban the domain coverartarchive.org .We were told that older devicesacces this site. It is possible that the site is blocking the radio causing issues.

airable has no control what the radio does in the background

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggoklanten-klagen-over-haperingen-internetradio-is-dit-alleen-bij-ziggo-en-hoe-komt-dit/

KPN klanten kunnen zelf niets doen in de router en ik denk bij Ziggo ook niet

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@wieleke, storingen terwijl je probeert te luisteren zijn niet fijn natuurlijk! Het blokkeren in het modem kan inderdaad niet, maar dat klinkt ook meer als een pleister op de wond dan het herstel ervan. Iedereen dat individueel laten aanpassen lijkt me ook geen doen, dat kan beter structureel opgelost worden aan hun kant denk ik.

Bekijk origineel

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+30
  • Superuser
  • 37122 reacties
  • 19 januari 2025

Hallo ​@wieleke ,

Dat probleem ligt niet aan KPN. De problemen worden veroorzaakt door een internetportal. 

Bron : 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggoklanten-klagen-over-haperingen-internetradio-is-dit-alleen-bij-ziggo-en-hoe-komt-dit/

Er worden bij meerdere providers vooral klachten met betrekking tot regelmatig terugkerende geluidsonderbrekingen gemeld over de DABman van fabrikant Imperial. Voor internetradio maakt deze fabrikant gebruik van het platform MediaU.

Veel klachten

Dit platform wordt niet alleen gebruikt door Imperial, maar ook door merken als Noxxon en Telestar. Sinds enkele dagen is een klachtenstroom ontstaan over MediaU, en niet alleen in Nederland. De problemen zijn veroorzaakt doordat internetportal MediaU door de eigenaar is omgezet naar Airable. Op meerdere radio met internetradio via MediaU kunnen hierdoor problemen ontstaan. Zo zijn zelf toegevoegde radiozenders bij veel gebruikers plots niet meer in de zenderlijst aanwezig, is het luisteren van radiozenders die nog wel beschikbaar zijn instabiel of kan er in enkele gevallen zelfs helemaal niet meer naar radio geluisterd worden.

wieleke
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 21 januari 2025

Ik zeg ook niet dat het aan KPN ligt maar als ze hun routers toegangkelijker maken dat klanten bepaalde url kunnen blokkeren zou dat veel oplossen . Of dat de internetradio fabrikanten hun software aanpassen .

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16283 reacties
  • Antwoord
  • 22 januari 2025

Hoi ​@wieleke, storingen terwijl je probeert te luisteren zijn niet fijn natuurlijk! Het blokkeren in het modem kan inderdaad niet, maar dat klinkt ook meer als een pleister op de wond dan het herstel ervan. Iedereen dat individueel laten aanpassen lijkt me ook geen doen, dat kan beter structureel opgelost worden aan hun kant denk ik.

wieleke
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 31 januari 2025

Vandaag een update gekregen werkt weer prima

Reageer