Skip to main content

Bijzonder dat als je instabiele wifi ervaart (rechtstreeks op Experiabox) dat KPN SuperWifi adviseert. Vervolgens kom je op een gelikte pagina waar je leest:

Kosten voor vaste klanten zo’, 150 euro, maar voor nieuwe klanten gratis….

Zojuist gebeld met de vraag om per datum X mijn contract te stoppen en op diezelfde datum een nieuw abonnement af te sluiten. Dit kon niet! (of wil KPN niet meewerken?). 

Heeft iemand ervaring hoe je dit wel kan regelen? Behalve klant onvriendelijke marketing is ook de service afdeling er op gericht hier niet aan mee te werken, zo lijkt het.  Vreemd want volgens mij gaat het mij niets kosten en kost het KPN veel tijd om alles uit en aan te zetten.

Dus vraag is, hoe kan ik het beste opzeggen en weer abonneren zonder al te grote interruptie dienstverlening. Graag jullie ervaringen en tips

Je moet minimaal 6 maanden geen diensten afgenomen hebben bij KPN voordat je als nieuwe klant beschouwt word door KPN.

Nieuwe klanten krijgen al vele jaren een welkomstkorting. Daar is niets bijzonders aan. Nu kunnen ze die welkomstkorting inwisselen tegen de SuperWiFi's. Als ze daar voor kiezen, dan krijgen ze dus geen korting. Nieuwe klanten "kopen" dus de SuperWiFi's met hun welkomstkorting.

Bestaande klanten krijgen geen korting of SuperWiFi's. En niet geheel onterecht. Wij zouden dat natuurlijk uiteindelijk allemaal gewoon zelf moeten betalen in de vorm van hogere abonnementsprijzen.


@Nick83 dus jij / KPN zegt, je moet naar de concurrent? Ik denk dat je gelijk hebt dat het verstandiger is om van aanbieder naar aanbieder te hoppen. Maar eigenlijk is dat juist mijn punt… Dat is toch ook voor KPN een verlies van klant en veel werk om te ofboarden en na x-tijd weer te onboarden (als klant uberhaubt terug komt).

Dus eigenlijk snap ik de policy van KPN hier helemaal niet.


Doet dat maar eens, een paar keer overstappen. Leer je vanzelf weer af. Risico dat je een paar weken zonder internet en tv zit is levensgroot aanwezig. Er gaat nogal eens wat fout. Of je zit een paar weken dubbel te betalen. Dan ben je de korting ook weer voor een groot gedeelte kwijt. 


Reageer