Skip to main content

bij de installatie van het eerste wifi punt blijft het controle lampje constant geel/oranje branden

U heeft heeft hem met de bijgeleverde platte kabel rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? 


niet rechtstreeks omdat daar geen ruimte is om hem neer te zetten.

het eerste punt staat op ongeveer op 10 meter van de experiabox, wel via een splitter

 


niet rechtstreeks omdat daar geen ruimte is om hem neer te zetten.

het eerste punt staat op ongeveer op 10 meter van de experiabox, wel via een splitter

 

Een switch hoop ik? Een splitter is in een computernetwerk een heel vies woord...


idd een switch. 


Andere apparaten op de switch hebben gewoon verbinding? 

Wacht het anders nog even af. Het kan zijn dat die aan het updaten is.

Het kan ook zijn dat de switch misschien geen 1000 mbit is, en dat die daarom protesteert? 


dien ik wel beide punten aan te sluiten?

de tweede is namelijk nog niet aangesloten.


dien ik wel beide punten aan te sluiten?

de tweede is namelijk nog niet aangesloten.

1 moet gewoon werken. De 2de kun je beter nog even in de doos laten totdat de eerste groen brand. Constant groen brand. 


wat betekend het dat het lampje geel brandt? is dat problematisch? werkt het dan niet op de juiste manier?


wat betekend het dat het lampje geel brandt? is dat problematisch? werkt het dan niet op de juiste manier?

Geel betekent wel verbinding maar niet optimaal. Dus het kan gewoon goed functioneren alleen qua snelheid kan er een beperking zijn. Indien deze op een switch zit aangesloten dan kan het zijn dat deze switch tot 100Mbit gelimiteerd is en dan zal de de superwifi continue geel branden. In het geval de superwifi draadloos verbonden is met een geel lampje dan heeft deze gewoon verbinding alleen ook op een snelheid lager dan de bedoeling is.


dan zal ik hem aanmelden bij een switch die 1000 mbs heeft , op deze switch dan ook het 2e punt aanmelden.


Brandt het eerste Super Wifi-lampje wel groen als je hem direct aansluit op het modem? Dan kunnen we uitsluiten of het aan de bekabeling/switch ligt. 
Hier vind je de interactieve handleiding, hoe je de Super Wifi-punten het beste kunt aansluiten. 


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga ervan uit dat het is gelukt met behulp van de interactieve handleiding. Anders weet je ons te vinden! :blush:


de tweede heeft in eerste instantie alleen maar geel gebrand en nu alleen maar blauw. wat kan daar de reden van zijn?

de eerste brandt netjes groen. de tweede ook in eerste instantie bedraad gekoppeld en later ergens los neergezet.


Bent u misschien ingelogd op de SuperWiFi's? Want dan word het lampje blauw volgens mij.


de tweede heeft in eerste instantie alleen maar geel gebrand en nu alleen maar blauw. wat kan daar de reden van zijn?

de eerste brandt netjes groen. de tweede ook in eerste instantie bedraad gekoppeld en later ergens los neergezet.

Heb je ooit wel een groene lamp gezien bij die 2de? 🤔


Bij het opnieuw aanzetten brand het in eerste instantie groen en daarna blauw 


en nu brandt er geen enkellampje meer, net of dat hij helemaal niet meer doet.


Al eens ingelogd op de webinterface van de Super Wifi? Je kunt daar de LED ‘AAN’ en ‘UIT’ zetten. Kun je dit eens controleren? 

Super Wifi lampjes betekenis:

Het lampje is uit? 

  • Controleer of stekker in het stopcontact zit
  • Controleer of adapter in het product zit
  • Controleer of het aan-knopje ingedrukt is aan de achterkant

Groen

  • langzaam knipperend: het KPN SuperWifi punt is aan het opstarten
  • snel knipperend: het KPN SuperWifi punt is de verbinding aan het opbouwen
  • constant groen: verbinding actief

Rood

  • Controleer of de ethernetkabel tussen de modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Controleer ook of de experiabox op dat moment verbinding heeft. Als de experiabox de verbinding tijdelijk verloren heeft dan wordt automatisch weer verbinding gemaakt met de (gekoppelde) SuperWifi punten.
  • Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is.

Rood knipperend

  • Foutsituatie tijdens WPS koppelen, wacht tot het knipperen stopt en probeer het WPS proces opnieuw. Zorg daarbij dat het te koppelen KPN SuperWifi punt dichter bij het andere KPN SuperWifi punt geplaatst wordt.

Oranje

  • In het geval van een slechte WiFi verbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt
  • In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1 Gbps niet ondersteunt..

Blauw

  • Knipperend: Master device heeft configuratie (Web GUI/App) verbinding actief
  • Constant: Firmware update
    Let op: als een draadloos gekoppeld SuperWifi punt een constant lampje blijft geven en de update lukt niet of loopt niet door sluit het SuperWifi punt dan tijdelijk bekabeld aan op de Experiabox / KPN Box12. Na de update kan het SuperWifi punt weer draadloos gebruikt worden.

Paars.

  • De SuperWifi heeft nog de factory default instellingen / geen configuratie. Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw

Zal vanavond eens proberen