Skip to main content

Ik heb twee super wifi versterkers aangeschaft en moet er 1, volgens de handleiding, bedraad bij de Experiabox staan. Echter ik heb al een een bedrade wifi versterker van kpn aangesloten en in de huiskamer staan. Ik heb ook geen poorten meer over want er loopt ook een veerbinding naar boven voor de tv op de slaapkamer. Hoe kan ik nu de super wifiversterkers aansluiten zonder de eerste te ontkoppelen?

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid

 

Welke versterker heb je in de woonkamer staan? Vierkant wit of vierkant zwart?


vierkant wit

 


U kunt een switch aanschaffen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Of:

https://m.alternate.nl/Netgear/ProSAFE-Gigabit-Plus-Switch-GS108E-300PES/html/product/1172015

Daarmee kunt u het aantal poorten uitbreiden.


vierkant wit

Deze heeft toch extra poorten? Die kunt u gebruiken.

 


Ik zou die vierkant wit niet meer gebruiken want die werkt niet samen met de super wifi's.  


Ok, maar ik wil in de keuken en boven een super wifipunt plaatsen. Als ik er 1 bij de ex box moet laten staan heb ik nog maar 1 super wifi over om bijvoorbeeld boven neer te zetten.  Kan ik de vierkante witte wifi versterker niet gebruiken en daar de super wifi punten mee configureren o.i.d?

Voor de duidelijkheid. Ik heb de vierkante witte  wifiversterker die ik eerder heb aangeschaft in de huiskamer staan , bedraad. Nu wil ik de keuken en boven door de super wifi versterker een beter signaal krijgen maar dan zou ik nog een super wifi moeten aanschaffen (als ik een poort vrij heb in de ex box)?

 


Ik zou die vierkant wit niet meer gebruiken want die werkt niet samen met de super wifi's.  

Maar die Super WiFi's zouden toch op zichzelf kunnen werken als tweetal naast het vierkante model?


Ik weet ook niet beter dan dat onze huidige versterkers (Superwifi’s en Experiawifi’s) niet samenwerken met oudere versterkers. 

Wat misschien wel zou kunnen is kijken of je de wifi op die witte versterker uit kan zetten. Dan is het enkel nog een switch.

Als je nergens meer een poortje over hebt, kun je ook geen Superwifi aansluiten. Dus er moet iets uit, of meer poortjes erbij (switch)

 

 


Ik weet ook niet beter dan dat onze huidige versterkers (Superwifi’s en Experiawifi’s) niet samenwerken met oudere versterkers. 

Maar dat wil niet zeggen dat ze elkaar de tent uit vechten. Als je ze verschillende netwerknamen uit laat zenden is er sowieso niets aan de hand. En als je ze op verschillende verdiepingen gebruikt zal het met dezelfde naam waarschijnlijk ook wel lukken.


Ik lees dat er 1 kabel naar boven loopt naar de tv op de slaapkamer. Daar kan een switch geplaatst worden, zodat daar dan 1 SuperWiFi bekabeld aangesloten kan worden. Voor installatie de 2de ook even tijdenlijk. Daarna de 2de los en op een andere plaats boven plaatsen.


Ik weet ook niet beter dan dat onze huidige versterkers (Superwifi’s en Experiawifi’s) niet samenwerken met oudere versterkers. 

Maar dat wil niet zeggen dat ze elkaar de tent uit vechten. Als je ze verschillende netwerknamen uit laat zenden is er sowieso niets aan de hand. En als je ze op verschillende verdiepingen gebruikt zal het met dezelfde naam waarschijnlijk ook wel lukken.

Met als gevolg dat je haperingen in je wifi ervaart omdat die niet naadloos / tijdig overschakelt van punt naar punt. Dan kun je hem idd een andere ssid geven, maar dan moet je zelf steeds een handeling doen om daarmee te verbinden.

Het zal ook inderdaad best wel kunnen werken, maar gebruikersgemak is dan een stuk minder, plus de kans op irritaties groter.

Als je het goed wil, alles hetzelfde, mesh, 1 groot netwerk, seamless roamingsuperwifi’s.


Als je het goed wil doen😁😁 @DennisA78  Als je die super wifi’s goedkoop via de manager aanschaft zou het nog kunnen om ze te gebruiken, gezien de resultaten van KPN bij update en upgrade zou ik het gewoon links laten liggen, ze kunnen zomaar weer wat uitrollen en de helft werkt niet meer, dus goed, nee, goedkoop eerder als het lukt voor die 29.50 per stuk.

Leuk TP deco setje of een wat duurdere setje en je bent van alle problemen af, moet je wel wat geld insteken.


Als je het goed wil doen😁😁 @DennisA78  Als je die super wifi’s goedkoop via de manager aanschaft zou het nog kunnen om ze te gebruiken, gezien de resultaten van KPN bij update en upgrade zou ik het gewoon links laten liggen, ze kunnen zomaar weer wat uitrollen en de helft werkt niet meer, dus goed, nee, goedkoop eerder als het lukt voor die 29.50 per stuk.

Leuk TP deco setje of een wat duurdere setje en je bent van alle problemen af, moet je wel wat geld insteken.

Je snapt hoop ik wel dat ik geen "niet KPN" apparatuur ga aanbevelen. 

Los van of die beter of slechter zijn, mis je dan de ondersteuning vanuit KPN, plus installatie gemak voor de leek.