Skip to main content

Omdat experiabox v10a steeds problemen geeft met ip-adres uitgeven (zoals diverse topics hierover gaan) heb ik deze gereset en in de modeminstelingen de wifi-instelingen op default gezet.

 

Hierom ook mijn 3 Superwifipunten gereset.

 

het is niet duidelijk hoelang de resetknop van het Superwifipunt moet worden ingedrukt; tot lampje blauw aangaat of nog langer tot 5 keer rood knipperen.

 

Beiden geprobeerd, installatie lijkt succesvol doorlopen vlgs KPN-thuis app.

 

Na loskoppelen van modem en elders aanzetten blijft superwifi-led snel groen knipperen (zelfs vlak naast modem).

 

Wat te doen om ze weer aan de praat te krijgen ?

Ze hebben in het verleden wel gewerkt? U weet dus dat er in ieder geval 1 bekabeld aangesloten moet blijven? En dat de andere 2 ook eerst een half uurtje bekabeld aangesloten moeten blijven? Dan heeft u ze dus alledrie tegelijk aan de v10a zitten?


Alles heeft goed gewerkt, door het resetten van de experiabox en daarna de wifipunten zijn de problemen opgetreden..

2 punten bekabeld hele nacht aangesloten geweest (groen vast licht). na loskoppelen zonet geen verbinding.

 

3e ingang is voor Tv, vorige keer ook om en om geïnstalleerd.


Ok. Als u er er dus 2 de hele nacht verbonden heeft gehad via de kabel, dan kunt u er daarvan de volgende morgen maar 1 loskoppelen en elder plaatsen. De andere moet vast blijven zitten. U heeft ze toch niet beide los gekoppeld? 


1 losgekoppeld elders geplaatst  (vlak naast modem) ging vast rood branden.

de bekabelde ging vast blauw branden.

alle apparaten in huis geen verbinding meer.

 

nu alles los en alle apparaten opnieuw moeten verbinden met modem

 


Dus u had er 2 bekabeld aangesloten. Toen u de ene los maakte ging de andere blauw branden?

Dan heeft u ze niet goed gereset denk ik.


Hoe gaat resetten dan ?
 

Ongeveer 20 tellen resetknop indrukken tot blauw lampje

Of nog langer tot 5 keer rood knipper

 


Resetknop ongeveer 15 seconden ingedrukt houden totdat de lamp 3 keer rood knippert. 


Bij mij gaat hij na aanzetten langzaam groen knipperen

op resetknop drukken levert na 20 seconden een vast paars lampje op en 15 seconden daarna gaat de lamp 5 keer rood knipperen en daarna weer langzaam groen


Bij mij gaat hij na aanzetten langzaam groen knipperen

Dat is goed. En na enige tijd stopt die met knipperen en gaat die constant branden?


Zeer vreemd; nu na 5 keer rood blijft lampje uit (onbekabeld)

ik ga de installatieprocedure nog maar eens doorlopen


Je moet hem tijdens resetten wel bekabeld aangesloten hebben. En na resetten dat ook nog een half uurtje houden.


Dat staat dus nergens, ga gelijk proberen


Na een paar keer proberen (update bleef steeds hangen, experia opnieuw gestart) lijkt het resetten gelukt. (aan de blauwe led te zien).
Helaas gaat na instalatie en het plaatsen op andere locatie het groene knipperlampje niet constant groen branden.