Skip to main content

Ik heb Experia v10, onlangs super WiFi geinstalleerd. Uitermate tevreden met de smeldheden die ik nu binnen het gehele huis bereik.

Echter ik heb nu het probleem dat mijn Bose speaker niet meer wil connecteren via de Bose App. (Samsung telefoon). Een mogelijke oorzaak kan de mix 2,4 en 5 GHz zijn. Normaal gesproken kan je die onder controle hebben, echter ik kan niks doen Met de SuperWifi punten.
Ik kan netwerken niet scheiden of bijvoorbeeld de 5GHz uitzetten, is er een mogelijkheid om toch op een of andere manier 5Ghz uit te zetten? Of heeft er iemand ervaring met dit probleem?

@Borgasia Welkom op het forum. 

Helaas is het met Superwifi punten niet mogelijk om 2.4 en 5 Ghz te scheiden. Mocht het scheiden van 2.4 Ghz en 5 Ghz absolute noodzaak zijn dan kan ik enkel andere versterkers adviseren. 


Hmmm !!! @Borgasia heeft jou Bose speaker soms ook een apparaat MAC adres en/of een 2,4 Ghz Mac adres ? Die zou je in de Bose app is kunnen aanpassen om er voor te zorgen dat je Superwifi je Bose wel ziet.

 

 


Hmmm !!! @Borgasia heeft jou Bose speaker soms ook een apparaat MAC adres en/of een 2,4 Ghz Mac adres ? Die zou je in de Bose app is kunnen aanpassen om er voor te zorgen dat je Superwifi je Bose wel ziet.

 

 

De speaker heeft een eigen MAC. De speaker is nu verbonden met WiFi 2.4GHz. Het volgende probleem dat mijn telefoode speaker nu niet meer ziet. Ik kan de 5GHz niet uitzetten met de superwifi, dat kon allen op de experia v10 zelf. 

Ik heb nu nog niet gevonden hoe ik de telefoon naar 2.4 GHz kan krijgen.
 

Met het gebruik van de superwifi heb ik perfect resultaat echter, veel andere devices kunnen niet tegen een mix 2.4 en 5 Ghz.

Ik had qua instellingen en controle wat meer verwacht van de wifi punten. Als ik niet meer kan connecteren zal ik de wifi eruit moeten halen en maar accepteren dat de wifi niet goed is. De 5Ghz uitgeschakeld op de v10, dat werkte perfect namelijk

 

Â