Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb vandaag 2 SuperWifi punten ontvangen. Hoe kan ik zeker weten dat de installatie goed is gelukt? De eerste schotel was na ruim 5 minuten al klaar en daarna heb ik de tweede gekoppeld.

 

Echter heb ik niet het idee dat mijn Wifi devices gebruik maken van deze SuperWifi punten. Ik heb een ExperiaBox V10a en mijn computer heb ik nu bedraad aangesloten op een SuperWifi punt. Deze computer zie ik ook alleen terug onder verbonden apparaten.

 

Verder zou ik graag dezelfde Wifi instellingen als in mijn Experiabox willen hanteren: de 2,4GHz en 5GHz netwerken van elkaar scheiden (zowel qua naam als wachtwoord). Ik heb begrepen dat dit mogelijk was, echter zie ik die optie niet.

 

De SuperWifi punten hebben hun eigen “Wifinetwerk”/SSID. Dat wil ik niet, ik wil de exacte Wifi instellingen van de V10a overnemen. Hoe kan ik dit in orde maken?

Ik heb de SuperWifi teruggezet naar fabrieksinstellingen. Maar nog steeds hetzelfde probleem.


Heb je de v10a ook gereset?


Verder zou ik graag dezelfde Wifi instellingen als in mijn Experiabox willen hanteren: de 2,4GHz en 5GHz netwerken van elkaar scheiden (zowel qua naam als wachtwoord). Ik heb begrepen dat dit mogelijk was, echter zie ik die optie niet.

Het is helaas ook niet mogelijk om verschillende SSID's te gebruiken voor 2.4 en 5GHz.


Heb je de v10a ook gereset?

 

Nee, dat niet. Zou dat moeten? Dan ben ik alle instellingen kwijt. Ik heb de V10a wel herstart.

 

Verder zou ik graag dezelfde Wifi instellingen als in mijn Experiabox willen hanteren: de 2,4GHz en 5GHz netwerken van elkaar scheiden (zowel qua naam als wachtwoord). Ik heb begrepen dat dit mogelijk was, echter zie ik die optie niet.

Het is helaas ook niet mogelijk om verschillende SSID's te gebruiken voor 2.4 en 5GHz.


Geen probleem. Het bereik op 2,4GHz is groot genoeg dat ik daar de SuperWifi punten niet voor nodig heb.

Ik wil het 5GHz netwerk verlengen, maar ik ben er van overtuigd dat de SuperWifi punten een apart netwerk hebben “aangelegd” in plaats van het verlengen van het bestaande netwerk. Ik heb de netwerknaam op de SuperWifi punten nu dezelfde naam gegeven als het 5GHz netwerk van de V10a, maar ook hier merk ik dan geen verschil in bereik.


Ook op de V10a zelf zal je de SSID's voor 2.4 en 5GHz wifi gelijk moeten laten zijn.

Ik heb begrepen dat het sinds augustus 2020 ook niet meer mogelijk is om op de V10a via de servicetools aparte SSID's voor 2.4GHz en 5GHz in te stellen.


Ook op de V10a zelf zal je de SSID's voor 2.4 en 5GHz wifi gelijk moeten laten zijn.

Ik heb begrepen dat het sinds augustus 2020 ook niet meer mogelijk is om op de V10a via de servicetools aparte SSID's voor 2.4GHz en 5GHz in te stellen.


Maar op 2,4GHz heb ik enorme last van input lag. Ik heb het een tijdje op deze manier gebruikt (2,4 en 5 dezelfde naam en wachtwoord). Is niet werkzaam (i.v.m. drukke omgeving). Ik heb 1 printer die gebruik maakt van het 2,4GHz netwerk, anders had ik het hele netwerk niet op actief gezet.

 

Ook vinden sommige apparaten het niet prettig om tussen twee netwerken te schakelen. Dan is zo’n SuperWifi niet werkzaam in dit geval. Correct?


Maar op 2,4GHz heb ik enorme last van input lag. Ik heb het een tijdje op deze manier gebruikt (2,4 en 5 dezelfde naam en wachtwoord). Is niet werkzaam (i.v.m. drukke omgeving). Ik heb 1 printer die gebruik maakt van het 2,4GHz netwerk, anders had ik het hele netwerk niet op actief gezet.

 

Ook vinden sommige apparaten het niet prettig om tussen twee netwerken te schakelen. Dan is zo’n SuperWifi niet werkzaam in dit geval. Correct?

Ook ik ben geen voorstander van het verplicht gelijk maken van de SSID voor 2.4GHz en 5GHz omdat de bandsteering functionaliteit vandaag de dag nog steeds niet goed functioneert waardoor apparaten op 2.4GHz aangesloten worden terwijl 5GHz veel beter zou zijn.

Als bandsteering nu altijd goed zou functioneren dan zou dat geen enkel probleem mogen zijn maar helaas is dat dus niet zo.

Het uit zetten van 2.4GHz wifi is voor velen ook geen optie immers er zijn heel veel mensen die nog apparatuur hebben die alleen op 2.4GHz werken en er komen anno 2020 nog altijd apparaten op de markt die alleen 2.4GHz ondersteunen. Dit zijn met name IoT devices zoals "smart" lampen en de "smart" thermostaat, maar ook vaak de omvormer van de zonnepanelen.

Ik gebruik dan ook andere wifi accesspoints waarop wel een scheiding gemaakt kan worden.


Hoe dat ook, je SuperWiFi's doen het nog niet? Kun je inloggen op http://192.168.2.151?


Maar op 2,4GHz heb ik enorme last van input lag. Ik heb het een tijdje op deze manier gebruikt (2,4 en 5 dezelfde naam en wachtwoord). Is niet werkzaam (i.v.m. drukke omgeving). Ik heb 1 printer die gebruik maakt van het 2,4GHz netwerk, anders had ik het hele netwerk niet op actief gezet.

 

Ook vinden sommige apparaten het niet prettig om tussen twee netwerken te schakelen. Dan is zo’n SuperWifi niet werkzaam in dit geval. Correct?

Ook ik ben geen voorstander van het verplicht gelijk maken van de SSID voor 2.4GHz en 5GHz omdat de bandsteering functionaliteit vandaag de dag nog steeds niet goed functioneert waardoor apparaten op 2.4GHz aangesloten worden terwijl 5GHz veel beter zou zijn.

Als bandsteering nu altijd goed zou functioneren dan zou dat geen enkel probleem mogen zijn maar helaas is dat dus niet zo.

Het uit zetten van 2.4GHz wifi is voor velen ook geen optie immers er zijn heel veel mensen die nog apparatuur hebben die alleen op 2.4GHz werken en er komen anno 2020 nog altijd apparaten op de markt die alleen 2.4GHz ondersteunen. Dit zijn met name IoT devices zoals "smart" lampen en de "smart" thermostaat, maar ook vaak de omvormer van de zonnepanelen.

Ik gebruik dan ook andere wifi accesspoints waarop wel een scheiding gemaakt kan worden.


Mee eens! Maar kan ik 2,4GHz wel volledig uitschakelen (ik heb mijn printer maar te koop gezet) en alleen gebruik maken van 5GHz? Of ben je verplicht om gebruik te maken van een combi 2,4&5GHz?


Hoe dat ook, je SuperWiFi's doen het nog niet? Kun je inloggen op http://192.168.2.151?


Ze werken wel, maar nemen niet de volledige Wifi functionaliteiten over van de V10a, zoals wel wordt beweert. De SuperWifi heeft nu een apart netwerk aangelegd naast de twee netwerken die ik al had. Dus veel heb ik er op deze manier niet aan.

 

Verder kan ik de wifi punten benaderen via 192.168.2.51 en niet .151


Mee eens! Maar kan ik 2,4GHz wel volledig uitschakelen (ik heb mijn printer maar te koop gezet) en alleen gebruik maken van 5GHz? Of ben je verplicht om gebruik te maken van een combi 2,4&5GHz?

Volgens mij kan je 2.4GHz wel gewoon uit zetten.


Kun je er op inloggen? 

Want dan kun je gewoon zelf het netwerk instellen.

 


Kun je er op inloggen? 

Want dan kun je gewoon zelf het netwerk instellen.

 


Heb je wel gelezen wat mijn issue is?


Is er iemand vanuit KPN die op mijn vraag zou kunnen reageren?


Heb je wel gelezen wat mijn issue is?

Ja, ze staan ingesteld op een ander netwerk dan dat van de Experiabox. En dat zal je aan moeten passen.


Heb je wel gelezen wat mijn issue is?

Ja, ze staan ingesteld op een ander netwerk dan dat van de Experiabox. En dat zal je aan moeten passen.


Met dien gevolge dat ik weer een langzaam Wifi netwerk heb, maar wel overal bereik. 


Hoe komt u erbij dat u dan een langzaam netwerk krijgt? Als u misschien doelt op het scheiden van 2,4 en 5 GHz, dat kan niet op de SuperWiFi's. 


Hoe komt u erbij dat u dan een langzaam netwerk krijgt? Als u misschien doelt op het scheiden van 2,4 en 5 GHz, dat kan niet op de SuperWiFi's. 

 

2,4GHz is niet werkzaam bij mij in de woning (te veel stoorzenders). Vandaar dat ik een hoge input lag heb als ik bijvoorbeeld een website wil openen. Verder heb ik apparaten in huis die stoppen met werken als ik gebruik maak van een combinatie van 2,4GHz en 5GHz. Netwerken scheiden gaat dus blijkbaar niet. Dan moeten de Wifi punten maar terug.

 

Hoe kan ik deze resetten zonder dat ik gegevens van mijn netwerk achter laat op de Wifi punten? Bij herstel naar fabrieksinstellingen neemt die automatisch weer alle gegevens van de Experiabox over. Kunnen de Wifi punten ook via een UTP kabel benaderd worden en vervolgens daarna gereset worden?


Hoe komt u erbij dat u dan een langzaam netwerk krijgt? 

Bandsteering werkt nog altijd niet 100% en dat betekent dat er regelmatig apparaten zullen zijn die op 2.4GHz aangesloten zullen zijn ookal zouden deze via 5GHz een veel snellere verbinding kunnen krijgen.


Hoe komt u erbij dat u dan een langzaam netwerk krijgt? 

Bandsteering werkt nog altijd niet 100% en dat betekent dat er regelmatig apparaten zullen zijn die op 2.4GHz aangesloten zullen zijn ookal zouden deze via 5GHz een veel snellere verbinding kunnen krijgen.

 

Heb jij toevallig enig idee hoe ik de wifi punten veilig kan herstellen zonder enige gegevens van mijn netwerk achter te laten?


Kunnen de Wifi punten ook via een UTP kabel benaderd worden en vervolgens daarna gereset worden?

Ja, dat kan zo:

Kun je er op inloggen? 

Want dan kun je gewoon zelf het netwerk instellen.

 

 


Heb jij toevallig enig idee hoe ik de wifi punten veilig kan herstellen zonder enige gegevens van mijn netwerk achter te laten?

Ik neem aan dat die "super"WiFi's een factory reset knopje hebben.


Kunnen de Wifi punten ook via een UTP kabel benaderd worden en vervolgens daarna gereset worden?

Ja, dat kan zo:

 

Via welke link? 192.168.2.51 (in mijn geval) werkt niet. Via 10.50.74.12 ?

 

Heb jij toevallig enig idee hoe ik de wifi punten veilig kan herstellen zonder enige gegevens van mijn netwerk achter te laten?

Ik neem aan dat die "super"WiFi's een factory reset knopje hebben.

 

Dat klopt, maar dan neemt die automatisch weer alle instellingen van de Experiabox over. Ik ben benieuwd naar de reactie van Nick83.


Heb jij toevallig enig idee hoe ik de wifi punten veilig kan herstellen zonder enige gegevens van mijn netwerk achter te laten?

Ik neem aan dat die "super"WiFi's een factory reset knopje hebben.

Ja. Maar topicstarter bereikt daar niets mee.


Heb jij toevallig enig idee hoe ik de wifi punten veilig kan herstellen zonder enige gegevens van mijn netwerk achter te laten?

Ik neem aan dat die "super"WiFi's een factory reset knopje hebben.

Ja. Maar topicstarter bereikt daar niets mee.



Zie mijn antwoord hierboven.