Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb vandaag 2 SuperWifi punten ontvangen. Hoe kan ik zeker weten dat de installatie goed is gelukt? De eerste schotel was na ruim 5 minuten al klaar en daarna heb ik de tweede gekoppeld.

 

Echter heb ik niet het idee dat mijn Wifi devices gebruik maken van deze SuperWifi punten. Ik heb een ExperiaBox V10a en mijn computer heb ik nu bedraad aangesloten op een SuperWifi punt. Deze computer zie ik ook alleen terug onder verbonden apparaten.

 

Verder zou ik graag dezelfde Wifi instellingen als in mijn Experiabox willen hanteren: de 2,4GHz en 5GHz netwerken van elkaar scheiden (zowel qua naam als wachtwoord). Ik heb begrepen dat dit mogelijk was, echter zie ik die optie niet.

 

De SuperWifi punten hebben hun eigen “Wifinetwerk”/SSID. Dat wil ik niet, ik wil de exacte Wifi instellingen van de V10a overnemen. Hoe kan ik dit in orde maken?

Kunnen de Wifi punten ook via een UTP kabel benaderd worden en vervolgens daarna gereset worden?

Ja, dat kan zo:

 

Via welke link? 192.168.2.51 (in mijn geval) werkt niet. Via 10.50.74.12 ?

Wat werkt er niet? Ziet u het login formulier niet? Word het wachtwoord niet geaccepteerd? 

10.50.74.12 is een ip van mij, daar moet je je niets van aantrekken.


Kunnen de Wifi punten ook via een UTP kabel benaderd worden en vervolgens daarna gereset worden?

Ja, dat kan zo:

 

Via welke link? 192.168.2.51 (in mijn geval) werkt niet. Via 10.50.74.12 ?

Wat werkt er niet?

10.50.74.12 is een ip van mij, daar moet je je niets van aantrekken.

 

Ik wil de SuperWifi punten benaderen zonder dat deze nog aangesloten zijn op de Experiabox. Anders neemt die na een factory reset weer automatisch alle instellingen van de Experiabox over..


 

Heb jij toevallig enig idee hoe ik de wifi punten veilig kan herstellen zonder enige gegevens van mijn netwerk achter te laten?

Ik neem aan dat die "super"WiFi's een factory reset knopje hebben.

Dat klopt, maar dan neemt die automatisch weer alle instellingen van de Experiabox over. 

Toch niet als je ze losgekoppeld hebt van het netwerk.


 

Heb jij toevallig enig idee hoe ik de wifi punten veilig kan herstellen zonder enige gegevens van mijn netwerk achter te laten?

Ik neem aan dat die "super"WiFi's een factory reset knopje hebben.

Dat klopt, maar dan neemt die automatisch weer alle instellingen van de Experiabox over. 

Toch niet als je ze losgekoppeld hebt van het netwerk.

 

En mijn vraag is dan: hoe moet ik deze wifi punten benaderen? Als ik ze loskoppel, werkt de link 192.168.2.51 niet meer.


En mijn vraag is dan: hoe moet ik deze wifi punten benaderen? Als ik ze loskoppel, werkt de link 192.168.2.51 niet meer.

Waarom wil je ze dan benaderen?

Ik begrijp dat je al jouw netwerk gegevens wilt verwijderen uit de "super"WiFi's.

Hoe je dat doet heb ik je verteld.

Als je ze daarna weer wilt gebruiken dan zal je de installatieprocedure dus opnieuw moeten doorlopen maar dan staan jouw netwerkgegevens er dus weer in.


Ik wil de SuperWifi punten benaderen zonder dat deze nog aangesloten zijn op de Experiabox. Anders neemt die na een factory reset weer automatisch alle instellingen van de Experiabox over..

Wat nemen de SuperWiFi's over van de Experiabox dan? U zegt in uw startpost zelf dat ze een ander netwerk hebben.

"De SuperWifi punten hebben hun eigen “Wifinetwerk”/SSID."


En mijn vraag is dan: hoe moet ik deze wifi punten benaderen? Als ik ze loskoppel, werkt de link 192.168.2.51 niet meer.

Waarom wil je ze dan benaderen?

Ik begrijp dat je al jouw netwerk gegevens wilt verwijderen uit de "super"WiFi's.

Hoe je dat doet heb ik je verteld.

Als je ze daarna weer wilt gebruiken dan zal je de installatieprocedure dus opnieuw moeten doorlopen maar dan staan jouw netwerkgegevens er dus weer in.

 

Maar om ze te resetten, moeten ze verbonden blijven met het netwerk. En ze doorlopen automatisch het installatieproces door.

 

Ik wil de SuperWifi punten benaderen zonder dat deze nog aangesloten zijn op de Experiabox. Anders neemt die na een factory reset weer automatisch alle instellingen van de Experiabox over..

Wat nemen de SuperWiFi's over van de Experiabox dan? U zegt in uw startpost zelf dat ze een ander netwerk hebben.

"De SuperWifi punten hebben hun eigen “Wifinetwerk”/SSID."

 

Goede vraag, volgens mij verder niets.


Maar om ze te resetten, moeten ze verbonden blijven met het netwerk. En ze doorlopen automatisch het installatieproces door.

Maar aan de achterzijde zit toch een factory reset knopje die je ingedrukt kunt houden totdat deze gaat resetten? Dan hoeft hij toch niet aangesloten te zijn op het netwerk?


Maar om ze te resetten, moeten ze verbonden blijven met het netwerk. En ze doorlopen automatisch het installatieproces door.

Maar aan de achterzijde zit toch een factory reset knopje die je ingedrukt kunt houden totdat deze gaat resetten? Dan hoeft hij toch niet aangesloten te zijn op het netwerk?

@rsnhakan wil volgens mij resetten vanuit de webinterface.

 


Maar om ze te resetten, moeten ze verbonden blijven met het netwerk. En ze doorlopen automatisch het installatieproces door.

Maar aan de achterzijde zit toch een factory reset knopje die je ingedrukt kunt houden totdat deze gaat resetten? Dan hoeft hij toch niet aangesloten te zijn op het netwerk?

 

Ik heb die niet gezien. Als die er zit, dan is het probleem natuurlijk snel opgelost!


Maar om ze te resetten, moeten ze verbonden blijven met het netwerk. En ze doorlopen automatisch het installatieproces door.

Maar aan de achterzijde zit toch een factory reset knopje die je ingedrukt kunt houden totdat deze gaat resetten? Dan hoeft hij toch niet aangesloten te zijn op het netwerk?

 

Ik heb die niet gezien. Als die er zit, dan is het probleem natuurlijk snel opgelost!

Ik denk niet dat het iets oplost. Maar goed.

Wat is de naam van het WiFi netwerk wat ze nu uitzenden? Begint dat misschien met "WE2-"?


Maar om ze te resetten, moeten ze verbonden blijven met het netwerk. En ze doorlopen automatisch het installatieproces door.

Maar aan de achterzijde zit toch een factory reset knopje die je ingedrukt kunt houden totdat deze gaat resetten? Dan hoeft hij toch niet aangesloten te zijn op het netwerk?

 

Ik heb die niet gezien. Als die er zit, dan is het probleem natuurlijk snel opgelost!

Ik denk niet dat het iets oplost. Maar goed.

Wat is de naam van het WiFi netwerk wat ze nu uitzenden? Begint dat misschien met "WE2-"?

 

Het lost mijn vraag op m.b.t. het resetten zonder dat de gegevens van mijn Experiabox worden gekopieerd. Bedankt!

 

Had graag gebruik willen maken van de SuperWifi punten als ik de 2,4GHz en 5GHz netwerken kon scheiden.


@rsnhakan Welkom op het forum. Ik zie dat je vragen eigenlijk al beantwoord zijn door @wjb, @Joep1965 en @Nick83. Het is helaas inderdaad niet mogelijk om het 2.4 Ghz en het 5 Ghz netwerk te scheiden op Superwifi punten. En volgens mij kan 2.4 Ghz ook niet uitgezet worden. Op het moment dat je inderdaad veel hinder ondervindt op de 2,4 Ghz frequentie moet ik dan ook helaas adviseren een keuze te maken voor andere versterkers. Mag ik vragen wanneer en op wat voor manier de Superwifi punten aangeschaft zijn?


Sinds ik 2 super wifi punten heb zie ik dat mijn Android telefoon 5 Ghz als wifi signaal pakt (supersnel) maar mijn laptop pakt 2,4 Ghz en is qua download en uploadsnelheid veel langzamer (nb ik heb glasvezel abonnement).

Hoe kan ik op mijn laptop 5 Ghz kiezen en de snelheid mbs verhogen? 


Sinds ik 2 super wifi punten heb zie ik dat mijn Android telefoon 5 Ghz als wifi signaal pakt (supersnel) maar mijn laptop pakt 2,4 Ghz en is qua download en uploadsnelheid veel langzamer (nb ik heb glasvezel abonnement).

Hoe kan ik op mijn laptop 5 Ghz kiezen en de snelheid mbs verhogen? 

Ondersteunt jouw laptop 5GHz wifi?


Onderstaand scherm kreeg ik via cmd prompt te zien. Vraag is geeft dit kans op toegang tot 5GHZ wifinetwerk en zo ja, hoe kan ik dan instellen (via mijn laptop met Windows 10)?

 


Nee, die wlan adapter ondersteunt alleen 2.4GHz wifi.

Je kunt die wlan kaart misschien vervangen door een dual-band kaart. Zie deze site.


802.11n is 5 GHz.


802.11n is 5 GHz.

Maar dan nog de vraag hoe ik instel dat mijn laptop deze frequentie kiest voor verbinding. Nu nog staat deze op 2,4 GHz ingesteld.

 


802.11n is 5 GHz.

Nee, 802.11n is zowel op 2.4GHz als 5GHz beschikbaar. Deze wlan kaart is alleen 2.4GHz.

@PaulValk Als je gebruik wilt kunnen maken van 5GHz wifi dan zal je die wlan kaart moeten vervangen als dat mogelijk is.