Skip to main content

Beste allemaal,

Ik heb drie ‘Super WiFi 2.0’ versterkers die ik wil gebruiken met de ‘Draytek Vigor 2765ac’ router van Budget alles in 1. Dat is de zwarte variant van de versterkers. Als ik de beschreven stappen van dit forum volg krijg ik de versterkers niet aan de praat. Misschien doe ik toch iets fout.

1. Internet geïnstalleerd 
  2. Eerste Super WiFi 2.0 op stroom zetten, wachten tot het lampje paars brand.
  3. Eerste Super WiFi 2.0 via ethernet kabel koppel aan router, wachten tot het lampje groen brand. Vervolgens kabel loskoppelen en stroom eraf
  4. Tweede Super Wifi 2.0 op stroom zetten, wachten tot het lampje paars brand.
  5. Tweede Super WiFi 2.0 via ethernet kabel koppel aan router, wachten tot het lampje groen brand. 
  6. Eerste Super WiFi 2.0 in de woonkamer op stroom zetten. Lampje wordt paars en maakt geen verbinding.

Wat doe ik verkeerd?

Vriendelijke groeten!

Beste allemaal,

Ik heb drie ‘Super WiFi 2.0’ versterkers die ik wil gebruiken met de ‘Draytek Vigor 2765ac’ router van Budget alles in 1. Dat is de zwarte variant van de versterkers. Als ik de beschreven stappen van dit forum volg krijg ik de versterkers niet aan de praat. Misschien doe ik toch iets fout.

1. Internet geïnstalleerd 
  2. Eerste Super WiFi 2.0 op stroom zetten, wachten tot het lampje paars brand.
  3. Eerste Super WiFi 2.0 via ethernet kabel koppel aan router, wachten tot het lampje groen brand. Vervolgens kabel loskoppelen en stroom eraf
  4. Tweede Super Wifi 2.0 op stroom zetten, wachten tot het lampje paars brand.
  5. Tweede Super WiFi 2.0 via ethernet kabel koppel aan router, wachten tot het lampje groen brand. 
  6. Eerste Super WiFi 2.0 in de woonkamer op stroom zetten. Lampje wordt paars en maakt geen verbinding.

Wat doe ik verkeerd?

Vriendelijke groeten!

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

KPN SWs werken niet met vreemde routers. Je moet de eerste SW blijvend bekabeld aansluiten met de Draytek. De tweede SW kan bekabeld of draadlos verbonden zijn met de eerste SW.

Er moet altijd minimaal 1 SuperWiFi bekabeld aangesloten blijven.

Volledig draadloos werkt alleen met de routers van KPN zelf.

Bedankt voor jullie reactie. Ik was niet helemaal volledig. 1 punt blijft aangesloten met ethernetkabel op de router. Als ik het andere punt terugzet in de woonkamer of elders en aanzet wordt het lampje uiteindelijk paars. Daarom vraag ik mij af wat ik fout doe.

@ZynthoSphere Bij setup moet de 2de SW niet op de router maar op de 1ste SW bekabeld aangesloten zijn.

@TDN Dat verklaart misschien wat er fout gaat. Ik heb nu de tweede SW reset en bekabeld aangesloten met de eerste SW. Na een half uur brand het lampje van de tweede SW toch paars. Moet ik misschien alle stappen opnieuw doen en beginnen met een fabriek reset van de Draytek modem? 

Dat draytek modem resetten is zinloos. Wel alle SuperWiFi's resetten. Knopje heel lang vasthouden.

@ZynthoSphere Bij setup moet de 2de SW niet op de router maar op de 1ste SW bekabeld aangesloten zijn.

Dat maakt niets uit. In beide gevallen kunnen ze gewoon verbinding met elkaar maken. De ene situatie is niet anders dan de andere. Bij de witte SuperWiFi's zou wat je beschrijft niet eens kunnen.

Het eerste SW punt is aangesloten met kabel en kleurt groen. De twee andere SW punten die ik heb zijn gereset en daarna één voor één aangesloten met kabel op het eerste SW punt. Met kabel erin kleuren ze beide groen. Als ik de kabel tussen het eerste en tweede punt eruit haal wordt het laatste punt paars. Moet ik nog een knop indrukken? Volgens de stappen van het forum zou het tweede en derde punt gekoppeld moeten zijn en ook zonder kabel werken toch?

@TDN & @Marlon92. Zouden jullie nog willen kijken naar het bovenstaande? Hartelijk dank voor het meedenken

je kunt eens proberen om ze een keer via de WPS knop te koppelen.

WPS knop ongeveer 4sec indrukken. lampje gaat dan oranje knipperen. dan binnen 2min op de WPS knop drukken, 4sec vasthouden, die bekabeld op de router is aangesloten.

Reageer